Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
darjulis - 17-04-2014 17:35:15
Computers & Telefonie

Click and Buy 2014

Beste mensen, alles goed? houden zo!

ik zal mijn vraag kort houden, want het is een lang verhaal.

in februari akkoord gegeven aan mijn kind om een aanschaf te doen voor haar iphone in de applestore. het ging om een bedrag van €0,89. ik dacht, geen problem.

een tijd daarna zie ik op mijn bank dat een bedrag van €0,89 wordt afgeschreven. op 4 februari zie ik dat incasso niet is gelukt, omdat er geen saldo was. ik dacht, dat kan niet! op 5 februari schrijf ik een bedrag van €0,90 over. ik dacht problem opgelost. niet dus!

22 februari krijg ik een mail dat er een bedrag van €15 wordt afgeschreven, omdat de incasso niet is gelukt. ik dacht, hell no! dus ik antwoord terug dat ik het niet mee eens ben en dat ik het bedrag terug zal laten boeken als het zover is. krijg ik een mail terug dat mijn mail niet behandeld kan worden, omdat het niet in het engels is opgesteld. ik stuur een mail met een regel, in het engels dat ik heb betaald. krijg ik weer dezelfde mail. de volgende dag krijg ik een mail dat ik weer ben geblokkeerd. ik dacht, ze verwerken hun incasso megasnel.

ik kan nergens een telefoonnummer vinden. nou ja, vandaag pas, van de incassobureau, maar dat komt zo meteen. ik krijg een mail met een link om toch nog te betalen, ik klik erop, moet ik me aanmelden, maar het lukt niet, omdat ze mijn account geblokkeerd is. hoe kan ik dan betalen? ik wil via een contactformulier contact opnemen, link staat in de mail, maar lukt ook niet, want pagina is onbekend. toen dacht ik, laat maar zitten.

ik ben naar de applestore geweest, ze konden niks voor me doen. een medewerker zegt dat ik contact moet opnemen met click and buy. we staan samen naar een telefoonnummer te zoeken, niet te vinden. contactformulier op de website gaat niet open. voor de rest moet ik zelf maar uitzoeken.
ik heb zelf gebeld en gemaild met apple. zij zeggen dat het gaat om een extern bedrijf en daar hebben ze niks mee te maken. ik krijg mailtjes terug dat het hun spijt blablabla, maar kennelijk gaan ze niks doen.

incasso hancock chase is ingeschakeld. omdat ik niet weet of ik te maken heb met een echt bedrijf, kies ik ervoor om alles via mail te laten verlopen, zwart op wit. maar op mijn mail krijg ik geen reactie, dus ik bel. krijg ik een mailadres om mijn eigen dossier te mailen. ik doe het. ze vinden het vervelend, blablabla, maar algemene voorwaarden, etc. etc. ik krijg aanmaningen. vandaag hebben ze zelf gebeld. ik leg het hele verhaal weer uit. sorry mevrouw, u moet betalen, onze kosten kunnen we niet kwijtschelden.

ik zie dat ze de €0,90 hebben verrekend en dat het bedrag €14,10 is, maar de incassokosten en overige kosten brengt het op een totaal van €40,89. sommige mensen kunnen zeggen, betaal het dan ben je van het gezeik af, maar ik weiger, omdat ik zo lang bezig ben om contact op te nemen met click and buy zonder resultaat. hun algemene voorwaarden zijn ook nergens te vinden. en nog iets, ik heb ontdekt dat de aanschaf van whatsapp wel via een nederlandse banknummer is betaald van click and buy.

ik zal een poging wagen om click and buy te bellen op 09007773330 die ik vandaag pas heb gekregen. en ik ga toch nog naar de politie, het ruikt naar oplichting en juridisch loket.

zijn er mensen die hier nog steeds problemen mee hebben? de info die ik op google vind, zijn allemaal oude berichten.