Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

th
thorstyn - 19-04-2014 14:20:02
Geldzaken & Recht

Webwinkel haalt verkeerd artikel niet op

Voor sinterklaas waren wij op zoek naar een hello kitty radio/cd-speler. deze vonden wij voor een aantrekkelijke prijs bij een belgische webwinkel, giftsnmore.be. de speler werd besteld, maar we kregen een verkeerde aangeleverd. wel van hello kitty, maar een minder mooie en goedkopere versie, die de winkel ook in het assortiment heeft.

we schreven de webwinkel hierop aan. deze erkende de fout, en beloofde de juiste speler alsnog te verzenden, waarna de verkeerde zou worden opgehaald door de dpd. we kregen echter geen dpd aan de deur, maar wel nog eens de verkeerde speler. we hebben dus twee verkeerde exemplaren ontvangen. ik ontdekte de fout zelf: de webwinkel gebruikte voor de twee verschillende hello kitty-spelers hetzelfde serienummer.
toen ik dit bij de winkel meldde, beloofden zij de juiste speler te verzenden (waar wij immers een paar weken eerder al voor hadden betaald). zodra wij zouden bevestigen dat de juiste speler ontvangen was, zou de dpd langskomen om de twee verkeerde spelers op te halen.

het probleem is nu dat wij een half jaar later de verkeerd spelers nog steeds in huis hebben. we hebben verscheidene keren contact gehad met de webwinkel. aanvankelijk stuurde die nog aan op het maken van een afspraak, maar nu reageren ze helemaal niet meer. ook niet op een dreigend bericht van ons dat we anders zelf de spelers wel kwijtraken.

de dozen waar de spelers in zitten nemen veel ruimte van ons appartement in beslag, dus we willen graag van de spelers af. wat doe je als de (buitenlandse) verzender toezegt het pakket af te halen, maar dit niet doet? moeten we de pakketten toch zelf opsturen (maar hoe doen we dit zonder dat het ons geld kost)? of kunnen we de spelers bij wijze van spreken op marktplaats zetten (want de webwinkel lijkt toch niet geïnteresseerd in het retourneren)? wat zijn precies mijn rechten en plichten hier? online kan ik voor deze situatie geen duidelijkheid vinden. alvast bedankt voor uw reactie.