Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fl
floriank - 21-04-2014 12:19:39
Elektronica & TV

Garantie op auto-speakers

Hallo allen,
bij de media markt heb ik zo'n 14 maanden geleden twee speakers gehaald van het merk alpine. nu begon enkele weken geleden één van de speakers te kraken bij lage tonen. hiermee ben ik naar de media markt gegaan (2 jaar garantie).

[...]lang verhaal[/...]

volgens het reparatiebedrijf en media markt valt dit niet onder de garantie, omdat er vuil in de speaker zat.
de speaker zat ingebouwd in de hoedenplank van mijn auto, dus ik kan me voorstellen dat er soms wat stof op kan komen (achterklep open als je in een stoffige omgeving bent?).
verder heb ik geen vreemde dingen met de speaker gedaan (niet buiten laten staan, geen viezigheid bovenop gelegd, niks waarvan je zou kunnen zeggen "hee, pas op!")

het reparatiebedrijf gaf de optie om de speaker ongerepareerd retour te sturen, of ter plekke te vernietigen. ik koos voor retour.
hoe ik de speaker terug kreeg kan ik hem helemaal niet gebruiken; volledig uit elkaar gehaald (alle verbindingen stukgesneden) en de kabeltjes kapot geknipt. als reactie meldt het bedrijf 'dat dit de gebruikelijke manier is om te controleren of een speaker door een fabrieksfout kapot is gegaan'.

wat kan ik met deze klachten?

- media markt weigert de garantie, omdat volgens hen 'door externe oorzaak' de speaker vies is geworden. ik vind dat een speaker die rondom open is en ingebouwd moet worden in de hoedenplank, enige hoeveelheid stof zou moeten kunnen hebben (anders hebben ze hem onhandig geconstrueerd).

- de speaker die ik inleverde omdat hij kraakte bij lage tonen, heb ik volledig gesloopt teruggekregen. het bedrijf geeft als commentaar:
als, zoals in dit geval, de speaker defect is door een externe oorzaak, was de speaker al onbruikbaar. dit is de standaard, en de enige procedure voor speakers.