Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
martin6767 - 24-04-2014 20:47:28
Computers & Telefonie

Easycomputing

Wanneer ik iets koop en er mankeert iets aan dan ga ik met dat product terug naar de winkel waar ik het heb gekocht. het is wettelijk geregeld dat zij dat probleem dan op horen te lossen. maar hoe zit dat met software?

enkele weken geleden heb ik bij easycomputing.com het webdesign programma webplus x7 gekocht, de opvolger van studio webdesign 4pro waar ik al jaren zonder problemen mee heb gewerkt.
het nieuwe programma webplus x7 blijkt heel wat mankementen te hebben, zo kunnen afbeeldingen ineens op onverklaarbare redenen verdwenen zijn of zijn vervangen door andere afbeeldingen, wanneer ik de teksten op het internet bekijk dan blijken gedeeltes er niet op te staan of gedeelte van het tekstvak zijn leeg, de groottes van afbeeldingen kunnen niet altijd nauwkeurig op maat worden gemaakt, bijvoorbeeld even breed als een google advertentie 728 pixels wordt dan 720 of 740, het programma loopt om de haverklap vast en ga zo maar door. dit programma blijkt dus heel wat kinderziektes te hebben.
dit probleem heb ik dus gemeld bij easycomputing.com. van hun kreeg ik het antwoord dat zij daar niets aan kunnen doen en dat ik maar contact moet opnemen met de engelse producent serif.com. ik reageerde daarop dat het volgens mij hun wettelijke taak is om als verkoper de problemen met de klant op te lossen, kreeg ik als antwoord dat dit bij software niet zo is en dat zij geen vertaalbureau zijn.
hoe is dat wettelijk geregeld? wanneer bijvoorbeeld problemen met een samsung dvd-speler, dan regel ik dat met de winkel waar ik het gekocht heb en hoef dat toch niet zelf te regelen met de koreaanse fabrikant?
easycomputing.com wil mij niet helpen, want zij geven mij telkens te kennen dat zij geen vertaalbureau zijn.
en dan is er nog iets bij easycomputing wat niet klopt. omdat het een nieuw programma was, werd het tot een bepaalde datum voor 10 euro goedkoper aangeboden, namelijk van 99,95 naar 89,95. ik heb dit programma voor € 89,95 gekocht. nu blijkt de normale prijs bij easycomputing geen 99,95 te zijn maar 95,95. eigenlijk wel een beetje bedrog.