Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lv
lvdh - 25-04-2014 13:47:21
Geldzaken & Recht

Fout bij meterwissel

Beste allen,

wegens een geschil met de nuon, hoor ik graag uw objectieve mening inzake deze kwestie.

augustus 2013 ben ik over gestapt naar eneco. dit naar aanleiding van de vele problemen en de slechte oplossingen van nuon. ondanks het netjes doorgeven van meterstanden heeft nuon elk jaar op de jaarnota gebruik gemaakt van geschatte meterstanden. hierdoor waren mijn overstapmeterstanden vele malen lager dan de laatste meterstanden die nuon hanteerde. na een dispuut hierover en het opsturen van foto's van mijn meterstanden, zijn de werkelijke standen alsnog goedgekeurd en heb ik van nuon een aardig bedrag terug gekregen. 6 maanden later, afgelopen februari, kreeg ik van nuon bericht dat ik 2600,- euro mag terug betalen. uiteraard heb ik nuon hierover geschreven en gebeld. zij gaven aan dat het verbruik van de voorgaande jaren word herberekent door de foutieve meterstanden die zij jaren gehanteerd hebben en hebben hierop het bedrag afgeschreven. de afschrijving van die 2600,- gebeurde overigens voor ik bericht kreeg van de herberekening. altijd fijn als iemand zonder bericht zo'n bedrag afschrijft van de rekening.
nu 2 maanden later komt nuon met het bericht op de proppen dat in 2011 mijn meters zijn verwisseld en zij dit niet goed geregistreerd hebben waardoor dus het negatieve verbruik is ontstaan en niet door de meterstanden die geschat zijn. er zat een verschil van bijna 1500m3 tussen de werkelijke meterstanden en hun geschatte standen maar dat terzijde. inmiddels heb ik de correctie nota's ontvangen en heeft nuon t/m 6 oktober gefactureerd terwijl ik op 13 augustus ben overgestapt. voor ele en gas verbruik is wel niks in rekening gebracht, maar wel voor vastrecht en netbeheerderkosten. terwijl ik dus al klant was van eneco en daar dus mijn vastrecht betaalde. overigens heb ik mijn netbeheerderkosten altijd via eneco betaald aangezien mijn netbeheerder stedin is. sinds 01-08-2013 worden netbeheerderkosten via het leveranciersmodeld gefactureerd en dit zou betekenen dat nuon 13 dagen in rekening moet brengen en niet 55 dagen.

de medewerker van nuon reageerde met ' nou het klopt wel en het is gewoon zo en wij kunnen niets voor u doen' en of ik de 2600,- gewoon even in 1x over zou willen maken zonder moeilijk te doen. waarna de hoorn erop werd gegooid. (tip voor de medewerker, gebruik de mute knop volgende keer ipv de speaker knop).

al met al heb ik de nuon verschillende malen gebeld, van alle telefoontjes heb ik 1 medewerker gesproken die daadwerkelijk de tijd nam om mee te kijken en alles uit te leggen. alle andere telefoontjes en verzoeken hebben niets opgeleverd en een normaal gesprek valt niet te voeren.

mocht ik dat geld echt verschuldigd zijn, moet het betaald worden, dat lijkt me logisch. maar na deze behandeling twijfel ik daar zeer aan. het antwoord ' wij hebben 3 jaar geleden en foutje gemaakt en willen nu graag €2600,- van u hebben' wekt bij mij niet bepaald het vertrouwen op dat dit daadwerkelijk klopt. stedin heb ik al gebeld, zij kunnen niets betekenen en geven aan dat nuon met de leveranciersdesk kan bellen om alles uit te zoeken. alsof nuon op dat verzoek van mij ingaat....

is er iemand die hier zijn objectieve mening over wilt delen en me kan aanraden wat ik nu moet doen?