Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

go
goud20 - 08-05-2014 08:40:24
Computers & Telefonie

Welke stappen kan ik tegen Telfort ondernemen

Kort geleden is bij ons glasvezel in huis aangelegd. ik ben ervan uitgegaan dat men dit deed om alle huizen in mijn woonplaats huizen voor te bereiden op de toekomst.

na paar weken begon telfort ons telefonisch te benaderen en werd aan mijn medebewoner meerdere malen telefonisch het volgende gezegd:

u heeft nu een adsl aansluiting, wij gaan binnenkort stoppen met uitzenden van deze signaal daarom is het nodig dat u overstapt op glasvezel want deze is immers in uw huis geïnstalleerd.

omdat het abonnement op mijn naam staat heeft mij medebewoner dit eerst met mij overlegd en ik heb dit altijd geweigerd omdat ik dit nonsens vond. dit kan helemaal niet, iemand een duurder abonnement aansmeren door iemand een verhaal voor te houden wat helemaal niet waar is in mijn ogen. na iedere afwijzing bleef telfort ons telefonisch te benaderen.

na een aantal keer telefonisch contact met telfort te hebben gehad en onder druk dat er geen signaal meer uitgezonden zou worden heeft mijn medebewoner hiermee ingestemd.

door bepaalde omstandigheden ben ik paar weken niet thuis geweest. na terugkomst heeft mijn medebewoner mij dit medegedeeld. ik heb vervolgens contact gehad met telfort om verhaal te halen. ik heb eerst contact gehad met telfort adsl afdeling, men kon mij alleen zeggen dat mijn adsl abonnement blijft doorlopen en dat alleen mijn telefoonaansluiting beëindigd is omdat ik blijkbaar was overgestapt naar een andere provider. ik heb toen mijn verhaal toegelicht en de medewerker vertelde mij dat dit niet kan en dat ik hierover een klacht moet indienen. nog mooier is dus dat mijn huidige abonnement niet is opgezegd en dat deze gewoon doorloopt! nu zit ik dus met twee abonnementen.

vervolgens heb ik aan hem gevraagd of hij mij door kan verbinden met telfort glasvezel afdeling, dit is ook gedaan. ook hier heb ik mijn verhaal toegelicht. men kon mij hier wel vertellen dat ik heb ingestemd met een glasvezel abonnement en dat deze inmiddels actief is, mijn telefoonabonnement wordt eind mei beëindigd. omdat annuleringsperiode inmiddels voorbij is kan ik dit niet meer terugdraaien. enige wat deze medewerker mij aanbood is om mijn glasvezel abonnement af te kopen. hij was wel bereid om mijn adsl abonnement te beëindigen. dit is helemaal niet wat ik wil, ik moet dus nu tussen 15 en 20 euro meer gaan betalen voor iets wat ik helemaal niet wil en waarvoor ik niet heb gekozen. deze medewerker heeft tevens aangeboden om een klacht in te dienen en vertelde mij dat een externe organisatie klanten benaderd om hen nieuwe producten aan te bieden.

hoe kan het zo zijn dat men je een duurder abonnement aansmeert onder valse verhaal?

mijn vraag is:
wat kan ik hier tegen doen?
abonnement staat op mijn naam, ik heb nooit telefonisch toestemming gegeven voor overstap maar dat heeft mijn medebewoner gedaan. kan ik hier wat mee?
abonnement is middels een leugen aangesmeerd, wat kan ik hiermee?

alvast bedankt voor al uw hulp.