Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
robbert29 - 12-05-2014 10:58:03
Geldzaken & Recht

Hoe kan Bol.com zijn klanten zo slecht behandelen?

Op 17 april 2014 heb ik via bol.com 16 gb geheugen besteld (twee modules van 8 gb) voor € 84,99. ik heb hiervoor eerst op verschillende vergelijkingssites de prijzen vergeleken, welke tussen de 80 en 120 euro lagen. uiteindelijk heb ik voor bol.com gekozen, omdat deze mij het betrouwbaarste leek. nadat ik mijn bestelling had gedaan zag ik dat een tussenleverancier van bol.com sneller kon leveren. dit was twizzo.nl (eigenlijk gewoon alternate.nl). ik heb mijn bestelling bij bol geannuleerd en de bestelling bij twizzo gedaan voor een prijs van €83,50. na een week heb ik nog een e-mail gestuurd, wanneer ik het geheugen zou binnenkrijgen. het zou nog een weekje duren vanwege vertraging bij de leverancier.

op 29 april kreeg ik eindelijk mijn geheugen binnen. toen ik het pakketje opende zag ik dat er een geheugenmodule ontbrak. ik heb toen contact opgenomen met twizzo (alternate.nl). zij verwezen mij door naar bol.com. vreemd want bol.com verwees mij vervolgens weer terug naar twizzo. ik had een eenvoudige vraag: mijn bestelling compleet maken. na een tijd kreeg ik antwoord van bol.com: “u geeft aan dat u van de verkoper niet heeft ontvangen wat u besteld heeft. wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is.

verkopers via bol.com verzenden hun bestellingen zonder tussenkomst van bol.com. geschillen kunt u enkel met de verkoper oplossen. daarom hebben wij alvast aan de verkoper doorgegeven dat u een verkeerd artikel ontvangen heeft. we hebben gevraagd om binnen twee werkdagen met u contact op te nemen.
we gaan ook na of de verkoper binnen die tijd met u contact opneemt en een oplossing aanbiedt. als dat niet het geval is, zullen we de verkoper daarop aanspreken. wij houden u dan uiteraard op de hoogte via e-mail."

daarna kreeg ik het bericht dat het om een fout geprijsd product zou gaan! ik heb geantwoord met de melding dat we een verkoopovereenkomst hebben en dat het juiste product gewoon geleverd kan worden. de prijzen op verschillende vergelijkingssites liggen ook rond de 80 tot 100 euro en op de website van bol.com waren verschillende aanbieders met prijzen tussen de 80 en 100 euro. daarbij is er een verkeerd product geleverd, dat heeft niets met artikel 4 te maken.
een paar dagen later kreeg ik een korte mail dat ze niet mijn product gaan leveren en ik het retour kan sturen. de verzendkosten zijn bij deze retour voor uw eigen rekening. belachelijk! ik heb toch geen fout gemaakt!!

vervolgens heb ik contact gezocht met het thuiswinkel waarborg. deze doen dus helemaal niets voor je! het enige antwoord van het thuiswinkel waarborg kreeg was dat bol.com een kennelijke vergissing heeft gemaakt. verder helpen ze niet.

op 12 mei heb ik contact gezocht met das rechtsbijstand. en zij wisten te vertellen dat ze heel erg veel klachten krijgen over bol.com. helaas wordt een zaak onder de 175 euro niet in behandeling genomen. juridisch gezien sta ik volledig in mijn recht en lapt bol.com en alternate alle wetten aan hun laars, maar zij weten dat bij dit soort bedragen de consument geen poot heeft om op te staan. ze adviseerde om het geheugen terug te sturen. dat scheelt een hoop stress en ellende. uw recht hebben en krijgen is iets heel anders zei ze. ze vond het heel erg, want dit gebeurd heel erg veel. het verlies en de kosten moet ik, ondanks dat duidelijk in de wet is vermeld dat dit niet mag, toch voor lief nemen!

hoe kan het dat bol.com zomaar de regels aan zijn laars kan lappen? waar kan ik nu nog terecht?