Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

personal
personal - 18-06-2014 10:54:08
Computers & Telefonie

Problemen met Toshiba

Juni 2012 koopt een goede vriendin van ons een laptop van toshiba. de laptop een toshiba satellite z830 10j van ruim 1000 euro. ongeveer 2 maanden nadat zij hem gekocht heeft beginnen de letters van het toetsenbord af te slijten en onleesbaar. zij belt met haar leverancier, die direct komt kijken en aangeeft dat het garantie is, wordt er samen contact opgenomen met toshiba. in eerste instantie geeft de telefoniste aan dat ze het gaan onderzoeken en dat ze over het probleem worden teruggebeld. omdat ze beide tevreden zijn hierover wachten ze het af.

na naar 2 maanden nog niks van toshiba te hebben vernomen belt ze weer met haar leverancier, die aangeeft gelijk er achter aan te bellen. hij krijgt dan het antwoord dat het aan het medicijn gebruik zou liggen en dat ze dat niet kosteloos kunnen repareren. hij informeert haar van zijn contact met toshiba en het antwoord wat hij kreeg.

zij geeft aan dat het niet klopt, want zij gebruikt helemaal geen medicijnen en hoe zou toshiba dit kunnen hebben onderzocht als ze nooit iets van ze heeft gehoord. daar krijgt ze gelijk in en de leverancier belt weer met toshiba. toshiba zou contact gaan opnemen met de klant, wordt met hem besproken. dit geeft hij aan haar door.

daarna nog eens een paar maanden wachten zonder gehoor van toschiba. op een dag komt de leverancier langs voor onderhoud van meerdere producten die vraagt aan haar hoe het nu is opgelost. waarop zij aangeeft “niet”, ik heb niks meer gehoord. de leverancier van het product schiet bijna uit zijn sloffen en is gelijk aan het bellen met toshiba. hij zet zijn telefoon op speaker dat ze mee kan luisteren. tot hun grote verbazing geeft de telefoniste aan dat er nog nooit contact over dit probleem is opgenomen met toshiba, omdat ze niks hierover terug kan vinden in haar systeem en dat ze toch echt wel eerder hadden moeten komen met het melden van dit probleem, omdat toshiba hier een prima regeling voor heeft, maar hier nu geen gebruik meer van gemaakt kan worden. de leverancier geeft aan dat hij er een klacht van wil maken het probleem moet gewoon worden opgelost en wel kosteloos. de telefoniste van toshiba verzekerd dat ze hem informatie zal laten toekomen zodat hij een klacht kan indienen.

je raad het vast al dat heeft hij nooit gekregen.

zelf komt hij met de oplossing het kosteloos te vervangen. omdat hij het zat is met de slechte service van toshiba. hij heeft nu al zo vaak met ze gesproken, maar zelfs hij wordt van het kastje naar de muur gestuurd. hij heeft in de tussentijd meerdere probleem gevallen met toshiba lopen en is zelfs gestopt met de verkoop van producten van toshiba.

hij wil wel het toetsenbord vervangen kosten loos, maar wijst dan wel op dat de garantie van toshiba op de laptop vervalt, omdat hij door een derde is gerepareerd. wat is wijsheid hierin te doen voor onze vriendin ?