Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ch
chakir31 - 23-06-2014 16:35:37
Computers & Telefonie

Online.nl slechte internetverbinding, opzeggen contract mogelijk?

Beste mensen,

graag wens ik jullie in te lichten over online.nl en vraag ik jullie ook bij deze om advies.

ik ben recentelijk verhuisd naar een woning niet ver van waar ik nu woon in rotterdam. sinds een jaar maak ik al gebruik van de alles in 1 pakket van online.nl adsl (tv, internet en bellen) op mijn oude adres. de tv verbinding was altijd al een ramp omdat je een antenne hebt en als er even iets mis is met het antennekabeltje naar de modem dan heb je een verstoord beeld te pakken. hier kon ik mee leven. echter nu ik verhuisd ben, werd mij medegedeeld dat ik 50 euro verhuiskosten moet betalen! hier staat niets over op hun website, ook is dit mij niet verteld door de verkoper. in de algemene voor waarden staat dat er kosten bij de verhuizing gemoeid zijn, maar er staat niet bij hoeveel! er wordt verwezen naar de website. maar ook hier staat geen bedrag van de verhuiskosten!

ook vertelde een medewerker dat er max. 3,5 tot 10 mb van mijn internet mogelijk is op het nieuwe adres.(terwijl ik een abo met "tot 30 mb heb) ik heb ze gevraagd om het contract te beëindigen (av art. 9.3), echter willen ze hier niet aan voldoen. ze houden stug vol dat ze wel kunnen leveren, ondanks dat het om een prehistorisch kwalitatief slechte verbinding gaat. de medewerkers zijn bovendien brutaal en niet klant vriendelijk. een antwoord als : "ja dan moet je maar een klacht indienen" of "ik ga de lijn nu verbreken want ik heb t u al verteld en ik kan u ook niet door verbinden met een manager. u zult t met mij moeten doen" is vaak de revue gepasseerd! een andere alternatief bieden ze niet aan, ja dat ik de resterende 10 mnd afkoop! mijn voorstel om dan enkel maar tv en bellen tegen een gereduceerd tarief af te nemen en internet dus niet te gebruiken, werd direct afgewezen!

mijn 2 vragen zijn:
1. mag online.nl verhuiskosten berekenen aan de klant zonder dat deze kenbaar worden gemaakt in de algemene voorwaarden of op hun website?
2. mag ik het contract beëindigen nu ze op de nieuwe adreslocatie een zeer slecht werkende internetverbinding aanbieden i.p.v. de afgenomen en toegezegde internetcapaciteit van 30 mb?

bvd.

mvg.
chakir