Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ckleingeld
ckleingeld - 25-06-2014 22:33:52
Garantie & Verzekeringen

Schandalige behandeling na 4 jaar klant bij Centraal Beheer

Beste kassa, beste forum lezers,

na 4 jaar tevreden klant te zijn geweest bij centraal beheer achmea hebben ze me nu iets geflikt dat mijn pet ver te boven gaat.

na te zijn gaan samenwonen heb ik 2 maanden geleden mijn partner laten bijschrijven op mijn behoorlijk brede verzekeringspakket bij centraal beheer. daar moest uiteraard voor bijbetaald worden. €28.

in die 2 maanden heb ik een claim ingediend omdat tijdens mijn vakantie mijn telefoon beschadigd was geraakt en niet meer werkte. de claim werd meteen ingewilligd omdat het werd gedekt door de "kostbaarheden buitenshuis verzekering".

de bijbetaling van €28 voor mijn partner was, door dezelfde vakantiedrukte, ondertussen blijven liggen. stom natuurlijk. ook de betalingsherinnering ontglipte aan de aandacht. nog stommer. uiteindelijk net op tijd betaald. dacht ik. op de 29e het bedrag betaald en in de brief stond de 30e genoemd.

mijn klomp brak toen ik vorige week een telefoontje kreeg met de melding dat mijn telefoon niet gedekt was omdat de €28 niet op tijd binnen was gekomen. het had vóór de 30e binnen moeten zijn en het was óp de 30e binnengekomen bij centraal beheer.

misschien volgens de regeltjes gelijk, maar gevoelsmatig klopt dit van geen kanten. omdat ik iemand anders bíjschrijf op míjn verzekering zou ík opeens niet meer gedekt zijn, terwijl míjn premie allang betaald is? en had de mevrouw aan de telefoon niet nog even kunnen waarschuwen dat mijn claim gevaar liep vanwege die bijbetaling die nog niet binnen was? en omdat een kleine bijbetaling net niet op tijd binnen is ben ik opeens helemaal niet meer gedekt?

inmiddels heb ik met 3 medewerkers van centraal beheer gesproken en het interesseert geen van allen dat ik al 4 jaar klant ben, dat het gevoel niet klopt en blijven ze vasthouden aan de regels. dat laatst kan ik die medewerkers persoonlijk niet kwalijk nemen. maar de organisatie van centraal beheer neem ik het zeer kwalijk dat er zo met hun klanten wordt omgegaan.

voor mij als consument zit er nu maar één ding op en dat is mijn complete relatie met centraal beheer op te zeggen en mijn complete verzekeringspakket elders onder te brengen. als er vanuit de organisatie naar de klant geen loyaliteit of enige vorm van clementie uitgaat, dan hoeft dat andersom zeker niet. zeer teleurstellend en tandenknarsend schandalig.

met vriendelijke consumenten groet,
chris

ook op: http://forum.independer.nl/schandalige-behandeling-na-4-jaar-klant-bij-centraal-beheer-t2721.html">independer forum