Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kw
kwispelkassa - 30-06-2014 16:25:36
Vakantie & Reizen

Belachelijk tarief Ryanair voor omzetten voorletters naar voornamen

Bij het boeken van een vlucht met ryanair had ik voorletters ipv de voornamen voluit opgegeven. nergens iets te zien over wat er precies wel en niet ingevuld zou moeten worden.
ik ging er vanuit dat ik daar bij het inchecken nog wel op gewezen zou worden als het niet goed was en dat ik het dan nog wel zou kunnen veranderen. mooi niet, dus! geen melding bij het inchecken. dus ik denk dat alles goed is.
een dag voor het vetrek nog even bij het vliegveld langs om te zien hoe alles daar gaat en even bij de balie geïnformeerd of voorletters oke zijn. nee, dat zou eigenlijk toch op zijn minst de volle eerste voornaam moeten zijn. als ik de vluchtgegevens bij me had zouden ze het ter plekke even voor me regelen. maar helaas, die had ik niet bij me. dan kon ik het beste het call center bellen. die konden het dan het beste regelen. er stond wel een fee voor maar die hoefde ik niet te betalen, werd mij gezegd.
nou, dat was dus ook niet waar! het call center gebeld en ja, de voorletters konden veranderd worden in de voornamen, maar dat werd gezien als een naamswijziging waaraan een tarief hing van €110,- per persoon (gelukkig per boeking en niet per vlucht). omdat we met tweeën gingen dus een extra kostenpost van €220,-. méér dan de oorspronkelijke boeking! daar ging onze vakantie met overzienbare kosten!!!
ik heb aan de telefoon gemeld dat mij aan de balie verteld was dat ik de fee voor de verandering niet hoefde te betalen, maar ze waren onvermurwbaar. ik was akkoord gegaan met de algemene voorwaarden en moest dus betalen of niet mee. ja, wat doe je dan als je mede reisgenoot je dochter van 17 is die voor het eerst met het vliegtuig gaat? en de annuleringsperiode van het hotel inmiddels verlopen is? en als je weet dat dit zo ongeveer de enige vakantie is die je jezelf en haar dit jaar kunt geven? betalen, maar met een ontzettende kater!!
ik heb vervolgens nog gezocht in de algemene voorwaarden waar ergens staat dat je minstens één volle voornaam moet vermelden, maar kan het zelfs na intensief zoeken niet vinden. ik vind slechts ergens de opmerking "details van alle reisdocumenten van passagiers (inclusief de details van kinderen en baby's) moeten tijdens het online inchecken worden opgegeven". nergens vind ik iets over welke details, er staat zelfs niet alle details: waarom is dan alleen een eerste voornaam wél voldoende en moeten niet alle voornamen worden opgegeven?
ik snap het niet. en zeker ik die voor het eerst volledig zelfstandig zo'n boeking doe, hoe moet ik dat dan weten als dat niet echt héél helder vermeld staat?
en hoe kan ik een klacht indienen en proberen mijn extra kosten terug te krijgen?