Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lt
ltermaat - 01-07-2014 16:21:03
Huishouden & Energie

Gebrekkige info door bedrijf reden voor creditering?

Na bij een internetbedrijf nieuwe badkamerkranen gekocht te hebben bleek na het installeren hiervan dat er veel problemen waren. de kranen lopen en lekken geruime tijd na als je die sluit, de leidingen maken ontzettend veel herrie bij gebruik en vooral bij aan en uitzetten van de kranen, er komt niet één normale straal maar meerdere stralen die allemaal een kant op gaan en alles natmaken, de bijgeleverde wastes lekken onder de wasbak daar waar ze aan het chiffon geschroefd zijn,...

volgens het bedrijf is (na bekijken van foto en video door ons geleverd), dat onze waterdruk veel te hoog is en dat dit het probleem is. van de herrie in de leidingen kan ik me dat voorstellen maar de rest lijkt ons echt onzin.
het bedrijf geeft ook aan dat op hun site staat dat desbetreffende kranen (bij voorkeur) tussen de 0,2 en 0,5 bar moeten/kunnen hebben. volgens onze informatie, na veel zoeken op internet, is dat voor in nederland geen normale waterdruk
de kranen die we hiervoor hadden hadden geen van bovenstaande problemen, alsmede de kranen die we nogmaals nieuw hebben moeten aanschaffen omdat er zoveel mis was met die van het internetbedrijf.
het bedrijf is in engeland gevestigd.
onze vraag is nu: had het bedrijf ons bij de aanschaf niet moeten informeren over het feit dat de waterdruk in nederland niet geschikt was voor deze kranen,...? en is het sowieso niet belachelijk dat bij nieuwe kranen en wastes er zoveel problemen zijn?
ze onttrekken zich aan alles, blijven alleen maar over de waterdruk zeuren (terwijl het lekken van bijv de wastes echt niets daarmee te maken heeft) en weigeren te crediteren,... bah! slechte service/garantie en informatie en slechte kwaliteit!