Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wa
wappi - 02-07-2014 11:15:39
Auto & Vervoer

Garantie onderdelen (wielen)

Sinds een tijdje ben ik een trotse eigenaar van een mountainbike van het duitse merk storck. de crank brothers cobalt 3 wielen maken het plaatje helemaal af. maar dit laatste onderdeel bezorgd mij de laatste tijd een hoop ellende.
de cobalt 3 wielen hebben nieuwwaarde van ruim €1000,-.
het garantietermijn op deze wielen is 2 jaar.

na een half jaar sloeg het achterwiel krom, nadat hij opnieuw gecentreerd was, had ik een ongeluk wat een deuk in de velg veroorzaakte en weer krom wiel bezorgde. nadat hij weer gecentreerd was, sloeg het wiel weer krom. de verkoper legde uit dat de velgen van aluminium zijn en broos worden als ze buigen, een nieuwe velg is dus de oplossing.

nadat ik een nieuwe velg heb aangeschaft was het probleem niet opgelost. in de daaropvolgende tijd, slaat het wiel nog ca. 10x krom als gevolg van loslopende spaken zwakheid van de wielen. na mijn verzoek om de wielen terug te sturen voor garantie, heeft de verkoper de wielen opgestuurd naar de importeur cosmicsports. het gevolg was dat ik de wielen 3 maanden kwijt was, en de enige verrichte werkzaamheid was dat het wiel gecentreerd was. binnen een maand was het wiel weer krom en heb ik direct weer contact opgenomen met de verkoper. de verkoper heeft ze nogmaals naar cosmicsports opgestuurd onder begeleiding van het fietsmerk storck en het zelfde verhaal herhaalde zich.

ik heb aangegeven dat ik niet verder wil met deze wielen. de verkoper vertelde dat mijn garantietermijn afgelopen was. maar ik ben totaal 13x binnen het garantietermijn heen geweest met de beschadiging.

aangezien de fabrikant, de importeur en de fietsfabrikant er niet voor opdraaien, heeft de verkoper zelf een oplossing bedacht. de huidige oplossing is een tegemoetkoming in de aanschaf van een nieuwe wielset. naar mijn mening is dit niet een toepasselijke oplossing omdat er een slecht product is geleverd en daarom vind ik het vreemd dat ik daar afschrijving over moet betalen.

mijn vraag is: mag de verkoper dit doen? hoe kan ik mijn verhaal kwijt bij de fabrikant? ik vind namelijk dat ik recht heb op een nieuwe wielset. het probleem achter mij laten en zelf een nieuwe wielset aanschaffen is niet mogelijk omdat mijn budget niet toereikend is. en hoe krijg ik dit voor elkaar?

een fietsgenoot heeft rond dezelfde periode dezelfde wielen aangeschaft. deze persoon heeft ook dezelfde problemen gehad. inmiddels heeft hij wel een nieuwe wielset gekregen