Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
madmenyo - 03-07-2014 19:55:52
Auto & Vervoer

NS maakt opzegging vanuit buitenland moeilijk

Mijn vriendin is pas geleden geëmigreerd naar amerika maar is haar voordeel uren abonnement vergeten op te zeggen, dom natuurlijk maar domme dingen gebeuren nu eenmaal. zij heeft zelf getracht vanuit amerika dit op te lossen maar de 0900 nummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland.

afijn ik heb gebeld met de klanten service en het is niet eens mogelijk zo'n abonnement normaal op te zeggen, je moet dit eerst blokkeren. volgende nummer, de beste buitenlandse dame kon niets doen, mijn vriendin moest maar bellen naar het onbereikbare nummer. ik had op dat moment een skype verbinding met mijn vriendin uit amerika maar dat begreep ze niet en ging erg moeizaam.

na wat doorvragen bleek het makkelijker om te zeggen dat de kaart gewoon verloren was, anders moest ze deze nog opsturen ook. dit ging er echter niet meer bij haar in ondanks ik erg overtuigend overkwam. misschien begrijpelijk maar een beetje flexibiliteit is met dit soort zaken geen overbodige luxe. uiteindelijk werd de lijn slecht, of drukte ze me op hold?

het bleek onmogelijk, toch nog maar weer is gebeld. dit maal een iets snellere buitenlandse jonge. direct vertelt dat de kaart verloren is maar toch moest ik toestemming van mijn vriendin hebben om voor haar te spreken. erg lastig maar toch gelukt.

maandag moeten we terug bellen om het abonnement te beëindigen. eerlijk als ik ben blijkt een alternatieve methode bij de ns beter te werken. ik bel maandag op en laat een andere vriendin van mij toestemming geven op haar naam. bespaart mij telefoon kosten en de ns ook nog is moeite.

waarom zijn de mensen aan zo'n klanten service zo stug? kan dit niet wat makkelijker?