Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

st
stefan84 - 23-07-2014 14:38:08
Computers & Telefonie

CanalDigitaal Contract opzegtermijn

Wij willen graag snel internet en hebben daarom vorige maand contact opgenomen met canal digitaal en gevraagd of zij ons snel internet kunnen bieden. zij konden garanderen dat wij zeker wel rond 50mb internetsnelheid kunnen krijgen. dat was wij wilden en hebben daarom gekozen voor een alles in 1 pakket met 50 mb internet.
de monteur was al snel beschikbaar maar geeft aan dat er helemaal geen snel internet geleverd kan worden, hooguit 14 mb omdat we verder van de centrale afzitten.
de monteur geeft aan dat wij maar contact op moeten nemen met het service centrum en is daarna vertrokken. daarna direct het service centrum gebeld om het contract te ontbinden, tenslotte zijn de 7 bedenktermijn nog niet om en de overeenkomst wordt niet nagekomen: de gegarandeerde 50mb die de telefonisch beloofde krijgen wij niet en dan zouden wij ruim het dubbele moeten betalen.

het service centrum geeft aan dat het geen probleem is en het contract wordt per direct opgezegd. zij zouden zsm een retourdoos sturen waarin alles retour kan, de modem wordt genulleerd. nou gelukkig, dat is opgelost dachten wij..

een paar dagen later ontvangen wij van canaldigitaal een brief: het contract is opgezegd per 2016! en een pakket erbij: de modem! wij hebben hierna weer contact opgenomen met het service centrum en na minstens 10 keer het verhaal opnieuw te hebben gedaan bij verschillende afdelingen komen wij niet verder! de ene afdeling geeft aan dat het al wordt opgelost en de andere afdeling die wij gesproken hebben geeft aan dat het contract niet is opgezegd omdat wij de schotel (die niet goed is aangesloten) in ontvangst hebben genomen! ondertussen al ruim zeven uur aan de telefoon gehangen, een paar keer werd er zelf bij het in de wacht staan dat de verbinding verbroken werd.
na daarna weer een afdeling gesproken te hebben bij canal digitaal en de situatie te hebben besproken, gaven ze aan het nu definitief op te lossen en een brief toe te sturen met bevestiging dat het contract is opgeheven en dat er een retourdoos onderweg is.

nu, anderhalve week na het gesprek hebben wij nog steeds geen bericht of doos onvangen. nadat canaldigitaal heeft aangegeven dat het contract was opgezegd hebben we al een andere leverancier gezocht. welke stappen kan ik nu ondernemen? bij canal digitaal word ik van het kastje naar de muur gezonden.