Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

he
henrimors - 23-07-2014 19:42:06
Geldzaken & Recht

Onverschuldigde betaling terugkrijgen

Een bedrijf, health & beauty cosmetics, heeft een bedrag van mijn girorekening afgeschreven terwijl ik daar geen opdracht voor heb gegeven. zij hebben mij geantwoord dat dat een fout was omdat een klant van hen abusievelijk mijn rekeningnummer heeft opgegeven i.p.v. zijn eigen rekeningnummer. ze geven de fout dus toe.

op mijn vraag om het bedrag per direct terug te storten kreeg ik als antwoord dat dat niet kan, omdat ze een wettelijke termijn van 56 dagen moeten aanhouden en ze adviseerden mij zelf actie te ondernemen naar mijn bank.

ik ben het niet eens met hun reactie. het is hun fout (die ze erkennen), dus dienen zij de onverschuldigde betaling per direct terug te boeken en niet pas na 56 dagen.

het is niet mijn fout, dus waarom zou ik dan zo lang op mijn geld moeten wachten? het is niet mijn fout, dus waarom zou ik actie moeten ondernemen?

graag jullie mening hierover.

met vriendelijke groet,
henri mors
[edit - redactie]