Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
shanvs - 29-07-2014 12:20:41
Computers & Telefonie

Extreem hoge internetkosten vodafone

Beste,

ik ben twee weken op vakantie geweest in het buitenland. toen ik terug kwam bleek ik 265 euro buiten mijn bundel te zijn geweest. dit terwijl mijn telefoon de hele tijd op vliegstand heeft gestaan en ik enkel één keer op internet ben geweest via de wereld bundel van vodafone (30 mb voor 5 euro). ik heb dit bijgehouden met een datateller app en deze gaf aan dat ik netjes binnen de 30 mb ben gebleven (28.8 mb). daarna heb ik mijn telefoon weer op vliegtuigstand gezet (alle verbindingen staan dan uit).

ik heb toen ik thuis ben contact met vodafone gezocht. waarin ik onder meer stelden dat er een standaard limiet op internet in het buitenland zit van 60 euro. deze had ik ook op mijn abonnement. daarnaast wilde ik een specificatie van de rekening, omdat het mijn inziens niet klopte. de vodafone medewerker vertelde mij dat ik inderdaad het limiet van 60 euro had maar dat het limiet alleen gold voor internetgebruik in eu landen (terwijl er op de site duidelijk staat dat dit voor alle landen geldt). daarnaast kon zij mij geen specificatie geven, omdat dit in strijd was met de privacy wet. ze kon echter wel zien dat ik 265 euro buiten mijn bundel was en dat dit kwam doordat ik veel internet had gebruikt. verder wilde zij mij niet helpen en moest ik maar wachten totdat ik de rekening zelf binnen kreeg.

ik heb daarna weer contact gezocht met vodafone. ik vond het namelijk een lakse reactie. het gaat wel om 265 euro. deze medewerker vertelde mij dat ik al eerder contact had gezocht en dat ik maar moest wachten zoals haar collega al had gezegd. ik ging hier niet mee akkoord en er kwam een gesprek. hierin stelde zij dat er geen limiet op mijn abonnement zat en dat ze deze er nu (zonder mijn toestemming) had opgezet. terwijl op de site toch duidelijk staat, dat het limiet van 60 euro er standaard op zit. dit is tevens in tegenstelling met wat haar collega zei (wel limiet, maar alleen voor eu landen).

mijn vraag is hoe ik dit nu kan aanpakken? vodafone wil mij niet verder helpen, terwijl dit een erg fors bedrag is. daarnaast vind ik het absurd dat er verschillende dingen worden gezegd met betrekking tot het limiet van 60.50.