Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aquarius
aquarius - 01-08-2014 12:35:51
Geldzaken & Recht

Forse problemen met nieuwe camper

Goedemorgen. mijn voormalige buurman zit in zak en as. in maart j.l. is zijn nieuwe camper afgeleverd. de totaalprijs was (met wat aanpassingen aan de camper) maar liefst 140.000 euro. van meet af aan zijn er problemen mee geweest. eerst ging het rolluik van de voorruit kapot. die is vervangen. het nieuwe luik ging ook weer kapot. de leverancier wil wel een nieuwe leveren, maar het luik moet uit duitsland komen en dat wordt alsmaar niet afgeleverd. buurman heeft aangeboden het gratis in stuttgart op te halen, maar dat werd afgewimpeld. bovendien wil de leverancier eerst eens goed nagaan waarom dat luik al 2x kapot is gegaan. verder zijn er nog klachten over een kapot gasstel en strippen, maar ook heel apart is dat de camper geen hillholder heeft. dat is een apparaat dat ervoor zorgt dat de camper op een heuvel niet onbedoeld achteruit glijdt. die hillholder had er volgens de beschrijving wel moeten zijn. volgens de leverancier kan die nu niet meer worden ingebouwd. het is vakantietijd. m'n gedupeerde buren willen de camper natuurlijk gaan gebruiken maar moeten noodgedwongen thuis blijven. bovendien willen ze graag regelmatig 3 familieleden die in het noorden in 3 verschillende ziekenhuizen liggen een aantal dagen achtereen bezoeken. op en neer rijden naar huis is te ver, de camper zou dan zeer van pas komen. de verkoper heeft geen vervanging aangeboden, m'n ex-buren hebben er niet naar gevraagd. dat is niet bij hun opgekomen. het zijn topburen voor me geweest. ik wil hun graag helpen, want zelf weten ze niet wat ze mogen eisen en ze willen altijd de kerk in het midden houden.
mijn vraag is, wat kan ik, uit hun naam, voor hun doen? zo'n dure camper en zoveel mankementen in korte tijd. ze zouden al tevreden zijn met terugbetaling van een deel van het geld, maar ik wil in eerste instantie proberen het op vervanging aan te sturen, in 2e instantie gedeeltelijke terugbetaling. maar ja, hoeveel zou redelijk zijn?. welke rechten hebben zij? het zijn helaas geen mensen die naar een juridisch loket of naar een advocaat/rechter stappen. dat gaan ze echt niet doen. buurman heeft vanmorgen de leverancier nogmaals opgebeld om zijn ontevredenheid te uiten en te zeggen dat de camper nu gauw gerepareerd en al opgehaald moet kunnen worden. en nee, hij heeft geen forse taal gebruikt of een ultimatum gesteld. hoe kan ik m'n ex-buren het beste helpen?
m.v.g.