Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rp
rpjansen - 14-08-2014 17:07:51
Computers & Telefonie

Bizarre ervaring met Tmobile "Spookabonnement"

Het probleem chronologisch en zo kort mogelijk weergegeven.

op 2 decemeber 2013 (16:23) plaats ik een bestelling voor een sim only abonement "t-mobile 300 minuten sim only" voor de duur van een jaar.

ik ontvang een bevestigings email in de strekking die ik hieronder weergeef over hoe het process verder zal gaan.

" uw bestelling snel in huis
stap 1
u ontvangt van onze koerier amp logistics een mail waarmee u een bezorgafspraak kunt maken.
stap 2
als de koerier langskomt, vraagt hij u ter controle € 0,01 te pinnen met de bankpas die u heeft opgegeven bij uw bestelling.
stap 3
de koerier scant de bankpas en het identiteitsbewijs die u heeft opgegeven bij uw bestelling. het bsn-nummer wordt hierbij afgeschermd.
stap 4
vervolgens vraagt de koerier u het contract te tekenen. omdat u voor dit contract persoonlijk moet tekenen, kunt u alleen zelf de bestelling in ontvangst nemen. iemand anders machtigen is niet mogelijk.

stap 5 vervolgens ontvangt u uw bestelling. veel plezier ermee!"

ik heb aangegeven dat het abonement zou ingaan op 1 januari 2014.
fast forward naar de eerste twee weken van 2014.

ik ontvang geen email van de koerier of enige andere communicatie van tmobile zijn kant.

ik neem terecht aan dat er iets mis moet zijn gegaan in de administratie en daarom het abonnement niet is in gegaan, omdat ik nooit een simkaart, contract of een koerier aan de deur heb gehad.

in die wetenschap bestel ik een week later op 22 januari 2014(14:22) precies hetzelde abonement.
deze keer ontvang ik een andere bevestigingsemail.
" uw bestelling snel in huis
stap 1
u kunt deze bestelling online betalen met credit card of ideal. u heeft 7 dagen de tijd om de betaling af te ronden, daarna komt de bestelling te vervallen.
stap 2
u hoeft geen bezorgafspraak te maken; zodra wij de betaling hebben ontvangen, wordt uw bestelling per post opgestuurd."
op 23 januari 2014 is er betaald voor dit abonement.
"sepa incasso algemeen doorlopend
incassant: nl93zzz332656790051
naam: t-mobile netherlands bv
machtiging: 1.1659-----
omschrijving: factuurnummer 9012
08044493
iban: nl12coba0733959555
kenmerk: 501508734126
rentedatum23 jan 2014"

alles gaat goed dit keer met de levering en ik ben in de veronderstelling dat ik nu 1 abonement heb.

zover abonement twee.

wat nu achteraf blijkt is dat tmobile onrechtvaardig het eerste abonement toch heeft laten ingaan. alle 4 de stappen uit de bevestigingsmail van het eerste abonement hebben niet plaatsgevonden.

ik heb geen email ontvangen, de sim kaart is niet geleverd, er is geen contract getekend, geen id bevestigd en al helemaal geen 0,01 euro gepint.

weer fast forward naar augustus dit jaar (deze maanden ben ik dus in veronderstelling geweest dat er maar een sim only abonement actief was).

op 12 augustus ontvang ik onverwachts een factuur(factuurnr 901223455455).

mij word in kennis gesteld dat ik €93,88 moet betalen voor 17 augustus.
tot mijn verbazing zie ik een telefoonnummer staan die mij niet bekend voorkomt.

ik besluit de klantenservice te bellen voor meer informatie en kom er tot mijn grote verbazing achter dat ik nog een abonement op mijn naam heb staan.
door de mevrouw van de klantenservice word mij verteld dat ze mijn gegevens niet kan inzien en dat ik maar moet wachten tot het incassobureau langskomt.

ik besluit nogmaals te bellen en krijg nu een wat vriendelijkere oude man aan die lijn die wel behulpzaam is en mij de nodige informatie geeft, in eerste instantie is me dus gewoon voorlogen door de and