Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

de
dennisvenray - 22-08-2014 17:43:32
Auto & Vervoer

Hoe 100% geld terug bij Chinese webshop die 'tax free' prijzen aanbiedt maar bij verkoop niet meldt?

Beste lezer(s)/lezeres(sen),

tegenwoordig wordt het steeds gangbaarder via internet aankopen te doen, echter er zitten ook veel rotte appels tussen de webshops. met name uit china, die zich in eerste instantie heel net voordoen en zich als een betrouwbaar amerikaans bedrijf voordoen. ze stunten met prijzen en er zouden al tal van mensen de koper voorgegaan zijn en zeer tevreden over het product zijn die je natuurlijk net wilt kopen. ik ben gelokt met een autoradio (waarbij ook een navigatiesysteem zou zitten, het betreft een 2din radio), deze zou eerst €132,00 kosten, toen bleek het pakket 2 kg te wegen en daarom zou het (met 50% korting) € 30,00 extra (verzendkosten) gaan kosten. de bestellingsduur zou 3-5 dagen zijn, ik heb net de ups man aan de deur gehad: of ik nog eens € 45,00 aan importkosten wilde betalen. m.a.w. de radio kost me geen € 132,00, ook geen € 162,00, maar € 207,00!

ik heb het pakket niet aangenomen en de ups man dit laten terugnemen. nu kijk ik op de site van lightinthebox hoe ik mijn geld kan terugkrijgen. ik heb weinig hoop, het blijkt nu een chinese groothandel te zijn, en het is een zeer omslachtige (vrijwel onmogelijke, want je blijft in cirkels draaien om dat formulier te vinden waarnaar ze verwijzen) manier, en als ik in weer een ander deel van hun website lees dan lijkt of ik slechts een deel op een nog voor mij onduidelijke manier kan terugkrijgen.

zijn er meer van deze klachten over lightinthebox?

ik denk dat de nederlandse markt gewaarschuwd moet worden voor dergelijke bedrijven die via internet stuntprijzen aanbieden, terwijl ze eigenlijk gewoon de importkosten weglaten. ze beweren de koper (na de schok van bijkomende verzendkosten) te hebben betaald voor het artikel in zijn geheel, maar er komen dus nog heel veel aanvullende kosten bij: dit is gewoon misleiding! hoe kan ik dit geld terugkrijgen, want volgens mij is het geheel vrijblijvend voor lightinthebox of ze wel dan niet terugbetalen.