Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
gerardwillems - 22-08-2014 21:52:36
Auto & Vervoer

Trek met grote reparatiekosten 3 jaar oud

In augustus 2013 heb ik van een medewerker van een fietsenhandelaar uit driel een trek fx 35 + elektrisch fiets gekocht. hij bood deze ongeveer 2 jaar oude fiets aan via marktplaats. het was een geweldige fiets, tot 19 juli jongstleden. toen stopte hij spontaan met alles tijdens het fietsen! nu blijkt bij controle bij mijn fietsenmaker dat de accu, motor en waarschijnlijk ook het display en de gehele elektronica plus de bekabeling defect zijn. een totale reparatie van ongeveer € 1.650,00. dit bedrag staat natuurlijk in geen vergelijk met de originele aanschafprijs van deze fiets dit was € 1.899,00. de fiets heeft ongeveer 2500 km gefietst, waarvan ik er ongeveer 1000 km van heb gereden. vanaf eind juli ben ik bezig om e.e.a. op een nette manier geregeld te krijgen via trek & de originele leverancier. dit laatste is op een complete fiasco uitgelopen, originele leverancier was niet bereid om de originele aankoop nota bovenwater te toveren. zelf een handgeschreven bon was niet bespreekbaar, de inspanningen van een medewerker van de handelaar hebben ertoe geleid dat trek een coulance voorstel naar mijn fietsenmaker (ook trek dealer) maakte. zo zouden 20% coulance verlenen. totale reparatie zou kunnen oplopen naar ongeveer € 1.400,00
ik heb hier een heel vervelend gevoel van over gehouden, en de nasmaak is erg bitter.
zou iemand mij kunnen vertellen welke rechten er eigenlijk zijn als je een product van zo’n jonge leeftijd eigenlijk hebt, die niet door eigen toedoen compleet kapot gaat.

ik heb in al mijn mailwisselingen met trek & de originele leverancier steeds openheid van alle details gegeven. en ik verwachte ook geen 100% garantie, maar een coulance voorstel waarbij trek, mijn huidige fietsenmaker en ik ons in konden vinden. dit laatste is niet bereikt.