Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jacob1990 - 26-08-2014 19:31:35
Geldzaken & Recht

Kabel en Telefoonverbinding ontbreken huurwoning

Ik heb via een makelaar mijn huidige woning geregeld en heb hier makelaarskosten over moeten betalen. tevens is mijn makelaar nauw verbonden met de beheerder van het pand (praktisch hetzelfde bedrijf). nu blijkt dat er geen kabel ligt voor internet en televisie en ook geen telefoonverbinding voor adsl. wel had ik bij de makelaar al reeds geïnformeerd naar kabelaanbieders in de regio.

na contact met ziggo blijkt dat er nu net een aanvraag voor een vergunning inzake het regelen van een kabelverbinding. het gaat nog zeker wel ruim 2 / 3 maanden duren voordat ik uberhaupt internet aan kan vragen. ik vraag me nu af wat mijn rechten zijn ten opzichte van de makelaar en de verhuurder.

aan de ene kant is het niet hebben van internet en televisie een beperking van mijn woongenot. verder maakt het het voor mij onmogelijk om vanuit huis te werken. kan ik iets dergelijks beschouwen als een verborgen gebreke waar de verhuurder / makelaar me op had moeten wijzen? en kan ik ook iets op hun verhalen?

vriendelijk bedankt,