Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ka
karel1453 - 28-08-2014 13:34:27
Elektronica & TV

Neckermann klacht - betaalde geldige Garantie-Certificaat vervallen?

Ik heb een klacht over neckermann (neckermann.com). heeft iemand ook ervaring hiermee?

een korte toelichting:
we hebben op 16-08-2011 een koel/vries kast (merk samsung) bij neckermann gekocht. type rsa1ztvg1. we hebben nu een storing met de ijsblok functie. deze doet het niet meer. wij zijn in bezit van een ‘garantie-certificaat’ (certificaatnummer: 30115) van het garantplusplan. deze is geldig tot en met 17-08-2016. dit was uiteraard tegen extra betaling van 39 euro. gisteren hadden we via de website van neckermann.com een mail verstuurd met het verzoek om dit probleem te verhelpen. ik kreeg het volgende antwoord terug; --- “helaas moeten wij je informeren dat het bedrijf neckermann.com dinsdag 24-06-2014 failliet is gegaan. het merk blijft bestaan en je kunt vanaf vandaag op neckermann.com je bestelling plaatsen. wij helpen je met al je vragen.
beste karel,

door het uitgesproken faillissement van neckermann.com op 24-6-2014 moeten wij je melden dat de reparatieservice en de
garanties van neckermann.com zijn komen te vervallen. dit geldt ook voor de ingekochte verlengde garantie en het garantie+ certificaat.
om gebruik te maken van een eventuele fabrieksgarantie kan je contact opnemen met het merk / fabrikant van het product.
deze informatie is in de meeste gevallen terug te vinden op je zichtzendingsnota welke was bijgesloten in het pakket.

door het faillissement zijn alle gegevens van de oude webwinkel in bezit van de curator. wij beschikken niet meer over deze informatie en
kunnen je dus helaas geen kopie van het aankoopbewijs (zichtzendingsnota) meer verstrekken.
je klacht is terecht gekomen bij de klantenservice van het nieuwe neckermann.com. het spijt ons dat wij je niet verder kunnen helpen en
je te moeten melden dat de garanties zijn komen te vervallen.

met vriendelijke groet,

belinda
neckermann.com” ---

ik bedoel, kan dit zomaar? je koopt een product met een extra garantieplusplan. bedrijf gaat failliet, echter gaat door onder het zelfde merk, naam en webshop. maar schuiven ‘oude’ klanten simpelweg aan de kant wanneer zij gebruik willen maken van hun recht.

koop dus nooit, nooit, nooit meer bij neckermann.com. vind dit een zeer slechte zaak!

ik heb nog contact gezocht met de fabrikant, samsung, echter verwijzen zij mij door naar neckermann.com. 2 jaar fabrieksgarantie is ruim verlopen. een monteur langssturen kon wel. de rekening van € 112,- excl. kosten, zijn voor rekening klant…;-(

bedankt alvast voor jullie antwoorden.