Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wimtraas - 29-08-2014 15:54:27
Huishouden & Energie

hulp bij valse eindafrekening essent

Betreft: valse eindafrekening essent

geachte kassa
ik ben op 23 juni 2014 overgestapt van essent naar delta.
op die datum heb ik de meterstanden elektriciteit en gas gegeven aan delta. delta heeft ze doorgegeven aan essent voor de eindafrekening.

essent constateert dat de stand van de gasmeter (195) niet goed kon zijn. ik ben daarover niet bericht.

essent maakt van die 195 (op 1 juli ontdekte ik dat ik per abuis de stand van de watermeter had opgegeven), een gasmeterstand van 6195. ik ben daarover niet bericht.

essent moet gezien hebben dat die 6195 resulteerde tot een onmogelijk hoog gasverbruik van 8 mei 2014 tot 23 juni 2014. ik ben daarover niet bericht.

op 1 juli heb ik de meterstanden elektriciteit en gas per die datum telefonisch doorgegeven aan delta. ik had bij het opnemen van de standen gemerkt dat ik op 23 juni de stand van de watermeter had doorgegeven in plaats van de gasmeter. en dat de door mij opgegeven 195 fout was en 6088 moest zijn. delta vertelde dat ze 6195 in haar systeem had staan en wilde dat niet veranderen.

op 1 juli heb ik een brief zowel naar delta als naar essent gestuurd met uitleg over mijn fout, de juiste gasmeterstand en met excuses.

een paar dagen later ontving ik de eindafrekening van essent voor de periode 8 mei 2014 tot 23 juni 2014. met eindstand gasmeter 6195. ik heb nogmaals een brief gestuurd naar essent met tekst en uitleg en gezegd dat ik een nieuwe en goede eindafrekening moest hebben.
ook heb ik gezegd dat in de eindafrekening staat dat ik de eindstand 6195 aan essent zou hebben opgegeven en dat is niet waar.

een nieuwe en goede eindafrekening want met de bestaande (met 6195) moet ik ca. 110 euro bijbetalen (inclusief voorschot juli), en met een goede eindafrekening (met 6088) krijg ik ca. 15 euro terug!

in een briefje van 10 juli 2014 schrijft essent dat mijn verzoek (?) tot correctie van de afmeldstanden is afgezet (?). en dat ik binnen 7 (?) weken schriftelijk op de hoogte gebracht wordt van de afhandeling van mijn verzoek (?). tot nu toe heb ik niets ontvangen.

wel heb ik brieven ontvangen over stijgende boetes voor het niet betalen van de foute eindafrekening en het zinloze en overbodige voorschot juli, over het inschakelen van de deurwaarder en over de mogelijke afsluiting van gas en elektriciteit door essent.

op 26 augustus heb ik de derde brief gestuurd naar klantenservice van essent.

op 27 augustus heb een brief gestuurd over dit gebeuren naar de directie essent retail.

op 28 augustus heb ik een foto genomen van de gasmeter in mijn woning in het bijzijn van een getuige. die getuige heeft fotoafdruk gewaarmerkt.
op de foto is de tellerstand gas van 28 augustus te zien en die bedraagt 6136.
de tellerstand gas op 1 juli bedroeg 6098 (bekend bij essent)
volgens essent (zie eindafrekening) bedroeg de tellerstand gas op 23 juni 6195.

wat kan ik / moet ik nog doen. afwachten natuurlijk, maar kan ik aangifte doe bij de politie van bedrog, misleiding, valsheid in geschrifte of wat dan ook? essent wil dat ik betaal voor iets wat ze niet geleverd hebben en ze zeggen dat de gasmeterstand van 6195 aan essent heb doorgegeven wat gelogen is.

ik hoop dat u mij kunt en wilt adviseren.
mocht u meer informatie willen dan kan ik die uiteraard nog geven.

ik stuur deze tekst nog naar directie essent retail met een foto van de gasmeter van 28 augustus.

met vriendelijk groet,
wim traas