Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

26
2631 - 07-09-2014 20:51:15
Computers & Telefonie

Hoe kom ik van Telfort af?

Hallo mensen, ik heb even een lastig probleem (naar mijns inziens).

beetje geschiedenis: (namen gewijzigd ivm privacy)
ik woon sinds zes jaar nu in mijn eigen woning. vanaf het begin was telfort mijn internet provider, en daar ben ik altijd dik tevreden over geweest.

rond februari 2014 echter is hier de postbode langs geweest met een modem pakket van telfort, voor een heer o. peters, op mijn adres. die ken ik niet, dus netjes verteld dat ze bij het verkeerde adres zijn en het pakket laten retourneren naar telfort. een tijdje later ontvang ik een brief geäddresseerd aan diezelfde o. peters, maar met "ontvanger niet bekend op dit adres" geretourneerd aan telfort.

tussen februari en mei nog altijd post ontvangen voor meneer o. peters, maar enfin, verder niet echt veel last van gehad, en altijd netjes op tijd telfort betaalt dus geen reden om überhaubt zorgen over te maken.

in juni echter een onaangename verrassing. internet verbinding door telfort afgesloten, met het bericht in de browser dat meneer o. peters a.u.b. de rekening moest betalen. daarna direct weer verbinding hersteld. ik dus bellen, want dat is helemaal niet de bedoeling, en ja, foutje telfort, ze zouden contact opnemen met o. peters.

begin juli was het echter raak. internet permanent afgesloten wegens wanbetaling door o. peters. onmiddelijk opnieuw gebeld met telfort, uitgelegd dat meneer o. peters helemaal niet op mijn adres woont, nooit gewoond heeft ook, en dat ik wel naar vind dat ze mijn internet verbinding zomaar afsloten.

kan kloppen, wordt me verteld, maar bijhouden of hun klanten daadwerkelijk op het adres wonen is niet hun taak. dan moet ik maar naar de gemeente gaan en uittreksels van het register opsturen met waar o. peters dan wel woont. ja, inderdaad wat raar dat er twee internet verbinding op hetzelfde adres waren besteld, maar goed, klant is koning, daar gaan ze verder niet over. als ik internet van telfort wil, dan moet ik er maar voor zorgen dat o. peters de internet verbinding betaalt. kan ze niets schelen dat ik zelf wel netjes de rekening betaal, ze sluiten gewoon een adres af en niet een bepaalde klant.

ze waren het ook nog wel eens dat de modem was teruggezonden en dat dat wat raar was, maar omdat ik een modem had konden ze gewoon leveren, dus dat hebben ze dan maar gedaan. tot op dat moment, daarna sloten ze gewoon iedereen op het adres af.

gelukkig had ik in mei al overgestapt richting ziggo, dus die begon begin juli met leveren en verder geen last meer. alleen ontvang ik nog steeds post voor meneer o. peters. retourneren werkt niet, dus vandaag maar een brief open gemaakt, met daarin dreigementen van incassobureaus.

daar zit ik al helemaal niet op te wachten, maar ik ben ook niet van plan om geld en energie te steken in uitzoeken waar o. peters wel woont, en telfort bellen kost ook een fortuin.

mijn vraag is dan ook:
hoe kom ik van telfort af? welke stappen kan ik ondernemen dat ze toch echt zeker zelf gaan uitzoeken waar hun geliefde klant woont? ik begin er nu beu van te worden en sta niet te springen om straks ook gerotzooi met deurwaarders te krijgen.