Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rk
rkruiswijk - 09-09-2014 00:35:04
Computers & Telefonie

Al 1,5 jaar problemen met internet. Hoe kom ik van Online.nl af?

Omdat ik eens een andere provider dan kpn wilde proberen heb ik sinds januari 2013 internet en tv van online.nl. ook heb ik sinds 1 januari 2013 problemen met zowel internet als tv. hoe toevallig.

in de afgelopen 1,5 jaar heb ik tientallen keren met de klantenservice van online gebeld. op de contactpagina van hun website zie je al direct dat het bedrijf bestaande klanten niet belangrijk vind en vooral focust op new business. wanneer je als bestaande klant hulp nodig hebt omdat je problemen hebt met één van de door online geleverde diensten dan betaal je 1 euro per gesprek + je vaste kosten voor mobiel bellen. wil je echter een abonnement afsluiten of uitbreiden dan mag je ze gratis bellen. schandalig!

in het begin deden ze nog pogingen mijn problemen op te lossen door het sturen van een nieuwe kaart, het leveren van een betere antenne die buiten op de gevel gemonteerd moest worden voor beter signaal (helaas leveren ze de boormachine en de juiste pluggen en schroeven er niet bij) en door mijn router configuratie aan te passen. niets heeft geholpen.
conclusie van een medewerker van online: waarschijnlijk verstoort er iets van een magnetron of babyfoon het internet. of de buurt waar ik woon kon ook nog teveel wifi netwerken hebben welke mij van het kanaal afgooien als ze online gaan ofzo. tip van online: log een paar keer per dag in op je modem om te switchen naar een ander kanaal welke (als ik toevallig een goeie heb) gaat zorgen dat ik kan internetten. dit zou een kwestie van steeds even proberen zijn.

moet ik dan mijn magnetron niet meer gebruiken of gaan verhuizen naar een rustigere omgeving? hoe kan het dan dat internet van kpn dan wel altijd magnetron proof is geweest en niet steeds een nieuw kanaal nodig had?

afgelopen zomer hebben ze wel eindelijk mijn tv abonnement beëindigd nadat ik ruim een jaar geblokt beeld heb gehad. het internet kom ik echter niet onderuit terwijl er dagelijks problemen zijn met de verbinding. online geeft aan dat er geen enkele telecom provider is die garantie geeft op wifi en dat wifi slechts een stukje extra service is en niet iets waar je recht op hebt. daarom kan mijn contract dan ook niet ontbonden worden.

moet ik me er nu echt maar gewoon bij neerleggen dat ik tot januari 2015 een drama verbinding heb of is er nog iets wat ik kan ondernemen om of werkend internet te krijgen of van het abonnement af te komen? op technisch vlak hebben we volgens mij alles geprobeerd. (van nieuwe kabeltjes tot verplaatsen, resetten en configureren)

alvast bedankt!!