Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cm
cmrozema - 15-09-2014 12:38:01
Computers & Telefonie

Geen garantie op Sony Xperia Z2???

Ik heb sinds drie maanden een sony xperia z2. hij hoort waterdicht te zijn. nadat een waterflesje in mijn tas is gaan lekken is er water in mijn toestel gekomen. de klepjes had ik goed gesloten en in een speciaal daarvoor aangeschafte case. het toestel past er niet in als de klepjes niet dicht zijn.
nadat the phonehouse waar ik het toestel heb aangeschaft hem heeft opgestuurd naar sony luid de conclusie van e-repair (die het toestel heeft onderzocht) dat het toestel waterschade heeft (goh?) en dus niet meer hersteld kan worden. dit door een gebruikersfout.
wat dus inhoud dat het mijn eigen schuld is en ik geen garantie heb op het toestel.
ik vind dit onbegrijpelijk! het is dus mijn woord tegen die van sony terwijl ik heel zuinig op mijn toestel ben geweest en speciaal een dock heb gekocht om hem op te laden om de klepjes niet te belasten.
als ik het toestel terug wil hebben moet ik ook nog € 37 onderzoekskosten betalen.
ik zit dus met een kapotte smartphone van nog geen drie maanden oud die meer dan € 600 heeft gekost en vervolgens ook nog waterdicht hoort te zijn.
daar geeft sony dus geen garantie op. volgens hen heb ik het toestel dus verkeerd gebruikt.
hoe kan ik bewijzen dat ik hem weldegelijk goed gebruikt heb?
het is heel erg gemakkelijk van sony om zo met klanten om te gaan en dan maar de schuld aan de gebruiker toe te wijzen.
aangezien tros radar vorig jaar ook al veel meldingen van klachten van sony heeft gehad en hieraan diverse uitzendingen heeft gewijd wil ik jullie vragen er bij vara kassa ook een uitzending aan te wijden.
destijds ging het om de sony xperia z en ging het glas van het display om onverklaarbare redenen stuk. scheuren in het glas werden afgedaan als gebruikersfouten en nu ook weer schuift sony de schuld in de schoenen van de gebruiker bij waterschade notabene een waterdicht toestel!
hij hoort tot een meter diep gedurende 30 minuten waterdicht te zijn. en nu er bij mij een flesje water in mijn tas heeft gelekt wordt er door sony beweert dat ik de klepjes niet goed gesloten heb terwijl ik dat wel had en notabene in een case heb gedaan waarbij de klepjes dicht moeten zijn anders past hij er niet in.
kan ik hier nog wat in ondernemen?
want nu ben ik een toestel van € 616,00 kwijt door mijn eigen schuld volgens sony.
ik heb hier op internet op gegoogled en er blijken veel meer klachten over te zijn.
sony scheept de klanten af en stuurt ze met een kluitje in het riet!

kunnen wij onze krachten bundelen en sony onder druk zetten wat betreft garantie op waterdichtheid en zijn er meer mensen met klachten over de ''service'' van sony xperia helpdesk?