Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gr
gregoriusk - 17-09-2014 16:01:10
Geldzaken & Recht

Poging tot oplichting

Recent ging mijn wasmachine kapot. ik heb een reparateur langs laten komen die na het aanhoren van de klacht (trommel gaat niet meer draaien maar schokt wat heen en weer) "aan het werk ging". vervolgens hebben de heren (ze waren met twee man) binnen twee minuten (zonder overdrijven) en zonder het apparaat zelfs maar te verschuiven, laat staan er daadwerkelijk wat aan te doen geconstateerd dat de motor defect was. ze konden het repareren voor slechts 280 euro. ik heb vriendelijk bedankt en afscheid genomen. omdat ik het niet vertrouwde heb ik wat rondgekeken op het internet en besloten de koolborstels te vervangen. dit bleek inderdaad het probleem, ze waren versleten. deze kosten 20 euro en zitten met twee schroeven vast, ik was al met al binnen een uurtje klaar.
nu wil het reparatiebedrijf mij voorrij en onderzoekskosten in rekening brengen maar ik wil deze niet betalen. ten eerste bleek het een eenvoudige reparatie, en afgaand op wat ik op het internet las de meest voor de hand liggende oorzaak bij de beschreven problemen. verder hebben ze niet daadwerkelijk onderzoek verricht. ze hebben de machine niet verplaatst maar binnen twee minuten geconstateerd dat de gehele motor vervangen moest worden. heb ik enig recht om te weigeren de onderzoekskosten niet te betalen? ik heb het gevoel dat ze bewust probeerden me op te lichten.