Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aj

Afkoop verzekering / legitimeren?

Is het normaal dat er zo veel bewijzen worden gevraagd bij het afkopen van een verzekering? (zie onder)
en is het veilig om dit allemaal op te sturen?
_____________
geachte heer jansen schipper,
op uw verzoek ontvangt u een opgave van de waarde van uw levensverzekering.
de opnamewaarde per 15 september 2014 bedraagt € xxx,xx. opname van dit bedrag heeft tot ge- volg dat wij de verzekering beëindigen.
bij de vaststelling van de opnamewaarde zijn wij ervan uitgegaan dat u de premie tot de bere- keningsdatum heeft voldaan.
als u de verzekering wilt beëindigen, ontvangen wij graag de akkoordverklaring ingevuld en gete- kend van u terug. aegon is op grond van wet- en regelgeving verplicht u te identificeren en hecht daarnaast veel waarde aan een zorgvuldige afhandeling. wij verzoeken u daarom ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs (nederlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) mee te sturen. als ü een kopie identiteitskaart of rijbewijs opstuurt, dan moet u de voor- en achterkant kopiëren. ook hebben wij een kopie van een recent rekeningafschrift (niet ouder dan 2 maanden) nodig van de rekening (geen spaarrekening) waarop de uitkering moet worden overgemaakt. als u bankiert via internet is het ook mogelijk een rekeningafschrift te downloaden en te printen en naar ons op te sturen. een schermprint van uw rekening is niet voldoende. uiteraard kunt u de bedragen op de kopie van uw rekeningafschrift onleesbaar maken als u dat prettig vindt.
statutair