Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bo
bospirah - 28-09-2014 16:43:32
Geldzaken & Recht

Hoe gratis is gratis??

Gratiscondooms.nl stuurt op aanvraag een pakketje condooms. bij het aanvragen van het pakketje wordt erop gewezen dat gratis eenmalig is.
na 14 dagen krijgen we een 'betalingsherinnering' van € 1,95 voor de verzendkosten. daar kunnen we mee instemmen, dus deze voldaan.
echter.... na drie weken ontvangen we weer een pakje. dit hoeven we niet en sturen het retour. dit gaat zo enkele keren.
onze dochter zegt dat ze automatisch incasseren. we kijken het na en inderdaad. ook na de retourzending geen geld terug.
we zijn naar de bank gegaan, hebben de laatste incasso laten storneren en direct de incasso laten blokkeren.

vanmorgen ontvingen we een mail om de rekening te voldoen binnen zeven dagen na nu....
we hebben ze het volgende teruggemaild:

beste ‘gratis’ condoom,

ik weet niet wat de bedoeling is maar u stuurt mij een pakketje gratis condooms, vraagt om verzendkosten van € 1,95, die voldoe ik en u denkt dat u maar direct automatisch kunt afschrijven en nog een pakketje te sturen, waarvoor u € 12,95 durft te vragen!?
wilt u ophouden dit mij de pakketjes te sturen!
de zogenaamde rekeningen worden inderdaad niet meer voldaan. via mijn bank is uw incasso geblokkeerd, omdat ik u geen toestemming heb gegeven automatisch te incasseren!
in uw reclame geeft u zelf aan dat een aanvraag gratis en eenmalig is!
dat u het voldoen van portokosten interpreteert als zijnde toestemming voor automatische incasso en dat uzelf dan pakketjes blijft sturen is uw probleem.
ik heb deze pakjes na de eerste keer iedere keer weer retour afzender gestuurd.
graag zou ik zien dat u de eerder door u geïncasseerde kosten (totaal € 51,80) weer aan mij terugstort binnen 7 dagen na verzending dezes.

groet
r.h.xxxxx

onze vraag:
mag een betaling van verzendkosten gezien worden als toestemming voor automatische incasso? zo nee, hoe halen we ons geld weer terug?