Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fl
fleurl_1 - 29-09-2014 18:45:27
Computers & Telefonie

Computerwinkel problemen

In februari heb ik via de website van een computerwinkel een laptop gereserveerd. de laptop was niet direct leverbaar, dit zou volgens die website een week of 2 duren. later bleek de prijs waarvoor ik de laptop gereserveerd had niet te kloppen, deze lag een kleine 300 euro hoger. ik heb hun website in de gaten gehouden, de laptop stond er dan wel dan niet op, maar aangezien ik niks van ze gehoord had, ging ik er vanuit dat het wel zou komen. het duurde nogal lang, dus besloot ik contact op te nemen met de winkel, om te vragen wat de stand van zaken was. zij vertelde mij dat de laptop niet meer zou komen. tot mijn verbazing zag ik een week of wat later precies deze laptop weer op hun website staan, direct leverbaar in een filiaal ver uit de buurt, en dat voor die hoge prijs. ik heb de laptop gereserveerd en heb het filiaal gebeld met de vraag of ze deze op konden sturen. dit werd toch moeilijk, en even nadat ik het filiaal bij mij in de buurt gebeld heb hoorde ik dat ze dit model laptop toch te pakken hadden weten te krijgen en dat ik deze kon komen ophalen, en wel voor de lage prijs waarvoor ik deze in eerste instantie gereserveerd had. wel waren we inmiddels een maand of 3 verder.
ik was erg blij met mijn nieuwe laptop, maar dit heeft helaas kort geduurd. de laptop bleek niet helemaal in orde te zijn, had steeds rare kleine gebreken, soms deed ie dit niet dan dat weer niet. ik terug gegaan naar de winkel, waar ze de laptop opgestuurd hebben naar de fabrikant. 2 weken later heb ik deze weer op kunnen halen, hij zou gerepareerd zijn. dit bleek niet zo te zijn, de laptop vertoonde nog steeds dezelfde gebreken. weer opgestuurd, weer niet goed. weer opgestuurd, moederbord vervangen, maar nog steeds niet goed. omdat de laptop inmiddels 3 keer opgestuurd was zouden ze deze niet meer repareren, maar crediteren. ondertussen zouden ze in de winkel hun ogen open houden voor alternatieven (de laptop die ik had werd niet meer gemaakt). uiteindelijk hebben ze 2 modellen uitgekozen die het beste op mijn wensen aan zouden sluiten. deze waren duurder dan wat ik daadwerkelijk betaald heb voor mijn computer, maar toch minder goed, omdat ik die dus door een prijsfout van hun kant goedkoper heb weten te krijgen. hun voorstel was om het prijsverschil te delen. dus ik zou bij moeten betalen voor een computer die minder goed is. er is op hun website een computer van hetzelfde merk die perfect vergelijkbaar is, maar die vinden zij dus te duur als vervanging, terwijl dat ongeveer dezelfde prijs is als wat mijn laptop origineel gekost had.
na zo lang gezeur, we zijn inmiddels in totaal zo'n 8 maanden verder, had ik toch gehoopt op een fatsoenlijke oplossing.
hoe zien jullie dit? moet ik genoegen nemen met hun oplossing?
nog een alternatief is dat ik mijn aankoopbedrag terug krijg. maar dan ben ik weer terug bij nul.

alvast bedankt