Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sandrie
sandrie - 30-09-2014 10:29:17
Computers & Telefonie

T-mobile simlock vrij maken

Hallo,

mijn zoon had bij t-mobile een nieuw abonnement afgesloten, inclusief toestel. nadat hij zijn oude toestel eerst een tijd als reserve toestel gehouden had, mocht ik het toestel gaan gebruiken.
echter toen ik mijn telefoonkaartje erin stopte, van hi, kon ik er niet mee bellen of sms-en en vice versa. kaartje van tele2 geprobeerd, ook dat werkte niet. je kon wel gewoon via wifi op internet/whatsapp, met of zonder simkaart erin.
dus terug naar het filiaal van t-mobile waar het toestel gekocht was, met de vraag of zij het wel voor elkaar kregen. in de winkel kwamen ze erachter dat er 2(!) verschillende imei nummers op het toestel zitten. eén op de sticker onder de batterij en de andere als je #06# intoetst. ze vroeg meteen waar we het toestel vandaan hadden, dat had mijn zoon dus in hun eigen filiaal gekocht en het toestel is eenmaal via hen gerepareerd. ze vond het wel heel erg apart (en haar collega ook) dat er 2 verschillende imei nummers op het toestel zitten. ze zei dan ook dat ze het toestel beter kon opsturen, ik zei dat de garantie al verlopen was op dat toestel, daarop antwoordde ze dat ze dat kon zien in de computer, maar dat er geen kosten aan verbonden zijn omdat simlock vrij maken altijd gratis is. na kleine twijfel toch gedaan, het mobiel zou waarschijnlijk binnen 2 weken thuis bezorgd worden.
maar wat een nare verrassing, krijg ik ineens een email van t-mobile dat mijn mobiel gronding is onderzocht en dat onderdelen zijn nagekeken en getest, maar dat het niet onder garantie valt en of ik even €130,41 over wil maken voor de reparatie en als ik niet akkoord ga dan €36,30 om mijn toestel terug te krijgen. wil ik dat ook niet betalen, dan kan ik hem gratis achterlaten.... na wat heen en weer geschrijf krijg ik de vraag of ik -nadat ik €36,30 betaal en mijn toestel weer terug heb, even #06# in wil toetsen en dan het imei nummer wat daar dan uit komt naar hen wil mailen. blijkbaar hebben ze met hun degelijke en grondig onderzoek dat niet kunnen vinden? de imei code die op de sticker staat is in ieder geval wel simlock vrij stond in de mail.
maar ik ben van mening dat ik helemaal geen €36,30 zou moeten betalen om mijn mobiel terug te krijgen, aangezien er in de winkel met geen woord is over gesproken, de dame printte ook een bonnetje van 0 euro uit zag ik. ze heeft mij een aantal keer verzekerd dat het simlock vrij maken echt gratis is. dat ze dan op de reparatieafdeling op eigen houtje van alles gaan onderzoeken en dat ik dat dan zou moeten betalen is, in mijn ogen, dan ook niet terecht. de dame in de winkel had op zijn minst mij moeten waarschuwen dat er misschien wel kosten aan verbonden zouden kunnen zijn. als ze dat gezegd had, dan had ik kunnen beslissen of ik het wel of niet zou doen.

mijn vraag is dan ook eigenlijk, wat vinden jullie hiervan?

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groetjes, sandra