Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

da
david87 - 30-09-2014 19:28:56
Computers & Telefonie

Vodafone "New phone every year"

Beste redactie,

ik heb al jaren een abonnement bij vodafone met het aanvullende pakket "new phone every year".
nu stond ik gisteren in de vodafone winkel om mijn nieuwe toestel uit te kiezen.. (dacht ik)
ik wilde de nieuwe iphone 6, een vrij prijzig toestel, maar ik moet mijn huidige telefoon (iphone 5) dan ook inleveren, bovendien heb ik 10,- euro per maand betaald aan deze service. tot mijn grote verbazing kwam de medewerker tot het schrikbarende bedrag van 285,- euro dat ik voor het toestel moest bijbetalen.
hiermee ben ik niet akkoord gegaan en hij adviseerde mij dan ook de klantenservice te bellen. (hij was zelf ook nogal verbaasd!)

eenmaal thuis heb ik zijn advies opgevolgd, ik heb 4 verschillende medewerkers gesproken van verschillende afdelingen, en heb meerdere malen gehoord dat het een heel vreemde situatie is en dat ze er zelf geen antwoord op wisten.

op het einde van het gesprek sprak ik met een medewerker (van de afdeling afpoeier service)
die de confrontatie met mij aan ging en mij op een "vriendelijke" manier aanbood om de 120,- euro minus de 30,- euro administratie kosten terug te betalen..
en als ik dat niet wou moest ik maag bijbetalen voor een nieuw toestel..
ik en alle medewerkers die ik heb gesproken hebben de algemene voorwaarden van de service er meermaals op nagelezen en ik noch de mensen bij vodafone hebben ook maar iets gevonden over bijbetaling van welk toestel dan ook.. ongeacht of deze nu oud of nieuw is.
ze adverteren zelfs dat de klant kan wachten tot het favoriete toestel uit komt en dan pas van de service gebruik kan maken.

wat kan ik hieraan doen?
ik voel mij onrecht aangedaan, zij weigeren nu een service na te komen die ze wel beloven en verdraaien nu de spelregels..