Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ts
tssrct - 06-10-2014 14:48:09
Computers & Telefonie

Verkoper ontkent defect laptop

Beste kassa,

2 jaar geleden is er een hoogwaardige laptop van 1800 euro aangeschaft bij informatique in berkel en rodenrijs. deze was en is nog steeds nodig voor het uitvoeren van grafisch werk voor een opleiding en freelance werk. sinds 1 jaar geleden zijn er ernstige defecten geconstateerd aan de laptop en is deze meerdere malen ter reparatie aangeboden aan de verkoper, die blijft zeggen dat de defecten niet reproduceerbaar zijn. de laptop is zelfs al 2 maal teruggestuurd naar de fabrikant (die overigens ook door de verkoper werd aangesteld als 'onafhankelijke derde partij') die ook blijft zeggen dat het defect niet te reproduceren is. hun keurmerk is al meerdere malen benaderd, waarmee de zaak 1 maal is heropend, maar nu over lijkt te zijn gegaan tot het negeren van onze berichten. ook de directie van het bedrijf is meerdere malen aangeschreven, waarbij wij enkel de melding krijgen dat de klacht wordt doorgegeven, waarna complete radiostilte volgt. als laatste hebben wij, helaas zonder succes, de koop proberen te ontbinden. wij zitten nu met een laptop die om de haverklap vastloopt of spontaan uitvalt, waar daardoor totaal niet mee te werken valt. ondanks dat deze ernstige defecten door ons continue ervaren worden, blijft de verkoper zich verschuilen achter het oordeel van de fabrikant.

wij zitten al heel lang met onze handen in het haar. wij zijn doodmoe van het schrijven van ellenlange brieven zonder enige inhoudelijke reactie of resultaat. deze zaak duurt inmiddels al meer dan een jaar en wij worden nog steeds aan het lijntje gehouden door het bedrijf. ze zeggen nu dat ze onze foutmeldingen gaan controleren. wij verwachten echter niet dat wij hier nog voortgang mee zullen maken.

iemand enige suggesties hoe dit verder aan te pakken?