Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swift76 - 16-10-2014 20:22:14
Garantie & Verzekeringen

Royement verzekeringen

Goedeavond,

het is een lang verhaal maar concreet is mijn vraag: " mag een verzekeraar in tegenstelling tot hun eigen schrijven mijn verzekeringen royeren met terugwerkende kracht?

ik ben 15 jaar lang klant van interpolis en hier lopen al mijn verzekeringen. de laatste maanden heb ik het moeilijk met betalen van rekeningen door werkeloosheid. in het laatste schrijven van interpolis (6 oktober) geven ze aan dat ze mijn verzekeringen hebben opgeschort per 23 augustus en ze geven mij nog een mogelijkheid om royement te voorkomen en dat is alsnog de achterstand van twee maanden te betalen. dit bedrag dient vandaag op hun rekening te staan. (16 oktober).deze bedragen zijn gisteren met veel moeite overgemaakt maar nu blijkt dat interpolis zelf (althans volgens de rabobank) mijn verzekering op 14 oktober heeft geroyeerd en dat per 23-07!?. teveel betaalde premie krijg ik terugbetaald. dit komt dus niet overeen met hun eigen schrijven.nou ja prima dacht ik in eerste instantie, de verzekeringen zijn nu toch veel te duur en kunnen vele malen goedkoper maar nu blijkt dat ik niet zomaar een nieuwe autoverzekering kan afsluiten omdat geregistreerd staat dat mijn auto enige tijd onverzekerd is.
ik heb aan mijn bank gevraagd of zij dit kunnen oplossen met interpolis maar die geven aan dat interpolis niet mee wil werken omdat ik een achterstand heb en ze willen niet coulant hiermee omgaan. vreemd verhaal want ze handelen in strijd met hun eigen schrijven. sowieso de maanden komen niet overeen en ik heb nu alles betaald. ik heb al een klacht ingediend bij interpolis maar die verwijzen mij weer terug naar de bank. ook heb ik iemand anders binnen de rabobank gevraagd of hij wat kan betekenen maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet veel van.vervelende situatie want aanstaande dinsdag heb ik een afspraak om wellicht te gaan werken voor een organisatie en ik heb mijn auto hard nodig. rialto werd aanbevolen door de bank maar ik lees hier dat dit veel duurder is en ik juist goedkoper verzekerd wil zijn. daarnaast voel ik mij erg onterecht behandeld. wat kan ik nu nog meer doen wat op korte termijn een oplossing kan bieden?