Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fr
fr12 - 19-10-2014 12:32:32
Computers & Telefonie

Telefoon stuk na reparatie bij telefoonzaak (nieuw)

Het beeldscherm van mijn waterdichte sony xperia z1 is kapotgegaan en aangezien ik geen verzerkering had moest de telefoon worden gemaakt op eigen kosten.

een bekende en populaire "ali op de hoek" (http://www.doctormobileshop.nl/) zoals ik het dan maar even noem heeft mijn telefoon binnen 1 dag voor 180 euro gemaakt. bij sony zou het twee weken duren en 175 euro. ik werd zeer vriendelijk ontvangen en op alle vragen werd "ja, ja, ja, is goed, wordt gemaakt, prima geen probleem" geantwoord ik kon m' de dag erna al halen. prima! ik vroeg nog even naar een bon aangezien hij die mij niet had gegeven en vroeg nog even naar de garantie als de telefoon door reparatie stuk zou gaan. geen probleem was het antwoord "garantie als stuk gaat" "komt goed".

toen ik de telefoon kwam halen zag het eerste oog zag het er prima uit op een wat slordige montage op de achterkant na. ze hadden de achterkant losgemaakt om de telefoon te maken, en de achterkant was nogal knullig vastgemaakt waardoor er stof en dergelijke achter was gekomen. na een avondje sporten in de regen had m'n (waterdichte)telefoon allerlei foutmeldingen, pixel fouten, camera deed het niet meer, geluid deed het niet meer et cetera.

dus ik ben teruggegaan. toen oppeens was er veel minder tijd en de waterschade was natuurlijk niet hun fout. want dat vergoeden ze immers niet. maar door hún slechte reparatie is mijn (waterdichte) sony xperia z1 opeens niet meer waterdicht. en dit had ik moeten weten, zonder dat mij dit is verteld. ik zei "dat u het niet heeft verteld, of dat het niet op de bon staat, is niet mijn probleem geloof ik?". antwoord daarop was dat zijn collega het had moeten vertellen (wat hij destijds zelf was haha) en dat als het niet verteld was dat ik het had moeten vragen.

ik mag er toch wel vanuit gaand dat als mijn (waterdichte) telefoon wordt gerepareerd dat hij daarna weer werkt, en niet andere mankementen vertoont? als ik dat namelijk had geweten had ik m' gewoon naar sony gestuurd. ik weet namelijk zeker dat de telefoon daar na reparatie nog gewoon waterdicht is en niet wordt gelijmd met "action" lijm?

ik zit nu met een stukke telefoon die ik niet meer kan gebruiken voor werkzaamheden buiten of tijdens sporten. wat zijn mijn rechten? alvast bedankt! ":)