Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

he
henkstap - 20-10-2014 19:38:04
Huishouden & Energie

NUON blijven loont

Recent is nuon de campagne "nuon blijven loont". hiermee worden trouwe klanten (met gas + stroom) beloond met een korting van max 25% die in 4 jaar kan worden opgebouwd. voor dit programma moet de klant zich wel aanmelden.

omdat ik al 25+ jaar klant ben bij nuon heb ik mij hiervoor aangemeld. echter dan blijkt dat het niet geldt als je een contract hebt voor groene stroom. ik heb hierover een klacht ingediend bij nuon. binnen 24 uur werd ik teruggebeld. men kon mijn contract wel omzetten zodat ik wel in aanmerking zou komen voor de korting.

het bleek dat het contract dan wel werd omgezet naar een contract met grijze stroom. dat was natuurlijk niet de bedoeling. ik maak bewust gebruik van groene stroom. in de advertentie campagne wordt niet over uitzonderingen gesproken.

nuon beschouwt blijkbaar haar klanten met groene stroom niet als "trouwe klant". ik voel dat in ieder geval zo. verder vraag ik mij af hoe "groen" nuon eigenlijk is als ze klanten zo makkelijk stimuleren om over te stappen op grijze stroom.

mijn conclusie is dat nuon een probleem heeft met het grote verloop van klanten met grijze stroom en daar dit nieuwe systeem voor bedacht heeft. groene klanten zijn bereid iets meer te betalen en lopen blijkbaar minder snel weg.