Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
willem_333 - 23-10-2014 16:18:11
Vakantie & Reizen

Simpel probleem wordt complexe klacht!

- in oktober 2013 een reis geboekt incl. auto gehuurd via wtc.nl (world ticket center)
- zij gebruiken car del mar (duits/nederlands bedrijf) als tussenpersoon voor de autohuur boeking
- car del mar boekt dan bij dollar rental company in de verenigde staten
- auto opgehaald en leuke vakantie gehad in de vs
- in juni 2014 kreeg ik een rekening van dollar voor 480 euro, geen omschrijving of niks erbij
- mijn creditcard maatschappij gevraagd de boeking tegen te houden
- zelf achterhaalt waar de fout lag en blijkt dat er twee reserveringen voor autohuur waren tijdens originele boeking in oktober 2013
- dit kwam door een wijziging in de boeking die netjes door wtc werd afgehandeld destijds, door het geven van een nieuwe voucher (nieuw reserveringsnummer)
- deze oude reservering is nooit geannuleerd door wtc.nl of car del mar
- dollar ziet dat als een ‘no show’ en gaat de kosten verhalen, blijkbaar direct op mij
- klachtenprocedure opgezet met zowel wtc.nl als car del mar
- zeer traag en stroperig proces, zeker van de kant van car del mar die gewoon niet communiceerde en niet over de telefoon te pakken te krijgen is
- na paar maanden heen en weer mailen, dreigt dollar met een incassobureau (via brief)
- ik wordt herhaaldelijk gebeld door een incassobureau in de vs (jnr adjustments)
- ik probeer vaart achter de zaak te zetten, wtc.nl lijkt mee te willen helpen, maar wijst op hun voorwaarden dat klachten direct met car del mar opgelost moeten worden
- car del mar krijgt hoogte van feit dat ik nooit betaald heb en trekt z’n handen van de zaak

dat zo’n klein foutje (vergeten reservering te annuleren) door of wtc.nl of door car del mar zo kan escaleren is mij een groot raadsel:

1. ik ga nu toch dollar alvast betalen, maar hoe kan ik car del mar of wtc.nl dwingen de zaak op te lossen, m.a.w. eindelijk erkennen dat 1 van hen fout zat en mij gaan compenseren indien ik toch die 480 euro betaald heb?

mijn dank is groot voor uw advies!