Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
johnnyramp - 25-10-2014 16:41:38
Computers & Telefonie

Vodafone verlengd stilzwijgend 2e abbonnement

Geachte kassa,

in juni 2012 heb ik een abbonement afgesloten bij vodafone voor 2 iphone 4s toestellen voor mijzelf en mijn vriendin,
beiden op mijn naam. na 2 jaar, eind mei '14 zouden deze abbonementen verlopen en ben ik meerdere keren gebeld door
vodafone om mijn abbonement te verlengen.
ik vond het op zich okay om te verlengen want ik was altijd erg tevreden met mijn iphone.
mijn enige punt was wel dat ik graag een iets goedkoper abbonement wilde, en het tweede toestel waar mijn vriendin
gebruik van maakte wilde ik volledig stopzetten. ik ben dus telefonisch akkoord gegaan voor een verlenging van de
telefoon die ik zelf gebruikte en die van mijn vriendin wenste ik niet te verlengen. mij werd toen verteld dat deze
afspraken opgenomen werden door vodafone voor hun administratie.
ik ben tot wel 3 keer aan toe gebeld en heb altijd volgehouden alleen 1 telefoonnummer te willen verlengen.
een andere reden dat ik mijn abonnement wilde verlengen was omdat 2 maanden voor mijn abonnement verliep was mijn
telefoon gestolen ,en ik wilde uiteraard een nieuwe iphone en het liefst het exacte model ,de iphone 4s.
ik had gekozen voor een vodafone -red abonnement en zou ongeveer 30 euro per maand betalen.
in juni 2014 ontving ik het pakketje met het toestel ,maar er zaten twee toestellen in het pakketje ,waar ik dus
nooit om gevraagd had, vodafone had het tweede nummer dus stilzwijgend toch verlengd. ik heb eerst telefonisch
contact opgenomen om te vragen hoe dit precies zat en zij erkenden dat er ergens een fout gemaakt moest zijn maar
als ik naar een vodafone winkel zou gaan zou ik dit toestel kunnen inleveren en dat tweede nummer zou dan alsnog worden gecanceld.
in de winkel vertelde ze mij dat zij mijn telefoon niet mochten aannemen en dat ik het maar aangetekend moest retourneren
naar vodafone. ik ben toen naar het postkantoor gegaan en heb het pakketje heel goed afgesloten en verpakt en aangetekend
verzonden naar vodafone. ik had de content van het pakketje met de telefoon etc. verder ook totaal niet aangeraakt ,sinds
ik bang was dat ze het niet meer terug zouden aannemen ,ik wilde absoluut niets met dat toestel te maken hebben verder.
ik ging er vanuit dat alles nu opgelost was ,maar toen ik mijn volgende telefoonrekening binnen kreeg bleek dat ik nog
steeds betaalde voor het tweede nummer en heb dus direct gebeld met vodafone en ze het verhaal voorgelegd ,toen ze mij
vertelde dat ze mijn pakket nooit hadden ontvangen voelde ik me dus echt flink beetgenomen. ik kon me oren niet geloven,
dit kwam voor mij gewoon over als een scam. ik werd vervolgens in de wacht gezet in dat gesprek toen ik vroeg waarom mijn
abbonnement stilzwijgend verlengd kon worden ,daar konden ze geen antwoord op geven en ze wilde overleggen met collega's,
ik heb een half uur geluisterd naar een bandje wachtend op een medewerker die zou overleggen met collega's tot de verbinding
abrupt werd verbroken. ik heb direct terug gebeld en kreeg weer een andere medewerker aan de lijn van een heel andere afdeling
en die zou wel ff contact opnemen met de mensen waar ik eerder mee gesproken had.
na ongeveer 10 minuten sprak ze weer en vertelde mij dat haar medewerkers maar vonden dat ik geen poot had om op te staan en
dat ik het bonnetje moest zoeken van het pakketje dat ik aangetekend had laten verzenden.
dat bonnetje heb ik (nog) niet gevonden maar wie weet duikt ie nog op ,ik zat destijds midden in een verhuizing.
mij gaat het erom als ze me zo in een val lokken ,want zo voeld dit alles ,kunnen ze me minstens compenseren door dat 2e abbonement
die ik totaal niet gebruik op laagste kosten zetten ,want ondertussen betaal ik zo een 50 euro per maand voor lucht.
bij elkaar als ik totaal niet gebeld heb per maand betaal ik 100 euro.
wat ik al betaald heb aan die ene sim kaart die ik niet eens gebruik ,daar had ik volgens mij me abbo al mee kunnen uitkopen!
ik hoop dat een medewerker van vodafone dit leest en met mij probeert hieruit te komen want dit alles heeft me een hoop stress en
geld gekost al tot nu toe.