Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

@m
@marinus - 28-10-2014 17:53:47
Computers & Telefonie

Chromebook

Hallo,

op jongstleden 21 oktober kocht ik bij de bcc een nieuw chromebook van het merk asus, type c300ma. hierop is een door de fabrikant aangebrachte stikker, met daarop de vermelding dat de koper van dit chromebook daarmee bij google 100gb extra opslag in google drive kan krijgen.
bij het proberen deze extra opslag te activeren laat google echter via het betreffende venster weten dat dit chromebook daartoe ongeschikt is, omdat het apparaat daartoe niet over de code beschikt die daarvoor nodig is.
bij de bcc laat men mij per email weten dat men hieraan niets kan doen en verwijst men maar gemakshalve door naar google. die heb ik daarover op jongstleden 24 oktober gemaild. zij stuurden dezelfde dag een mailtje terug met de mededeling dat men hierop spoedig zouden terugkomen. dat is dus weer 4 dagen geleden.
een en ander vind ik toch een rare zaak.
mijn vraag is of ik van de bcc mag eisen dat, indien die, volgens door de fabrikant aangebrachte stikker, 100gb extra opslag bij google met dit chromebook niet binnen een zeer korte tijd gerealiseerd kan worden, dat de bcc dan dit chromebook terugneemt en het aankoopbedrag aan mij retourneert, of mij een verder vergelijkbaar chromeboek ter beschikking stelt waarmee het wel mogelijk is om die extra opslag te realiseren.


met vriendelijke groet,

m. van den kieboom.