Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
mabacebel - 01-11-2014 09:53:18
Computers & Telefonie

new phone every year

Beste redactie,

ik las de vraag van david87 dd. 01-10-2014 betreffende zijn ervaringen met vodafone en het afgesloten " new phone every year" abonnement.

ook ik werd, als trouwe klant, in de vodafone winkel zeer onaangenaam verrast met 'n behoorlijke bijbetaling voor een nieuwe telefoon terwijl daar helemaal niets over wordt vermeld in de voorwaarden of op de site van vodafone.

sterker in de voorwaarden staat letterlijk dat je kunt kiezen uit alle telefoons die de vodafone of belcompany winkel aanbiedt. ik ging slechts voor de iphone 6 plus met 128 gb geheugen maar had ook voor de met goud belegde versie van een iphone kunnen gaan toch?

eerst werd gesteld dat ik moest wachten tot alle termijnen van de verzekeringen waren voldaan terwijl mijn telefoonabonnement in oktober verloopt. de verzekering werd in januari dit jaar afgesloten waardoor ik pas in januari 2016 een nieuwe telefoon kon ophalen. de resterende maanden van de verzekering kon ik, om administratieve redenen, niet op voorhand betalen.

mijn telefoonabonnement zou in januari wel met 2 jaar worden verlengd. vreemd? ik kon in oktober niet in een keer afbetalen maar vodafone kon mijn abonnement in januari wel koppelen aan de verzekeringstermijn. daar kon volgens vodafone niets aan worden veranderd.

deze starre houding van vodafone was voor mij (overigens ook voor de medewerker die ik aan de telefoon sprak) onbegrijpelijk. als consument en trouwe klant voel je je dan wel belazerd. ook ik kreeg het aanbod mijn 120 euro minus 30 euro administratiekosten terug te krijgen. het gesprek ronde ik af met de opmerking dat ik me zou gaan beraden op vervolgstappen.

deze houding van de firma vodafone betekende voor mij in eerste aanleg einde overeenkomst in 2015 en overstappen naar kpn. want aan een boom zo vol gehangen (er werd verteld dat er circa 5 miljoen klanten zijn) mist men 1 of 2 klanten niet denk ik dan.

maar tot mijn verbazing werd ik enkele dagen later door een andere medewerkster gebeld met de mededeling dat de resterende bedragen van de verzekering toch in een keer konden worden voldaan via het lopende automatisch incasso en dat ik alsnog per omgaande mijn nieuwe telefoon op kon gaan halen in de vodafone winkel. dan denk je dat de zaak is opgelost.

niets bleek minder waar. in de winkel werd ik wederom geconfronteerd met 400 euro bijbetaling en de 1 jaar oude 5s met 32 gb geheugen inleveren.

laatst genoemde telefoon ziet er nog als nieuw uit en brengt in de verkoop zeker 250 tot 300 euro op. als je dan alles bij elkaar optelt (400 bijbetalen, 250 voor de verkoop 5s en 120 voor de verzekering) dan betaal je een nieuwe iphone 6+ dus nagenoeg zelf terwijl je abonnement gelijk extra wordt verlengd.

al met al een zeer onverkwikkelijke gang van zaken. het lijkt mij onvoorstelbaar dat vodafone zo met deze, naar mijn mening, volksverlakkerij weg kan komen.

in de reacties las ik dat vodafone op david87 heeft gereageerd maar vermoedelijk nog geen oplossing heeft aangedragen omdat david87 kennelijk de gestelde vragen nog niet heeft beantwoord.

de vragen van vodafone zal ik wel beantwoorden en u op de hoogte houden van de resultaten.