Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jk
jk33jk - 09-11-2014 19:39:52
Geldzaken & Recht

Moet fin. dienstverlener de kosten vergoeden wegens het stopzetten bankspaar product

1,5 jaar geleden bij legal and general ("land") een bankspaar beleggingsrekening laten openen (kosten € 200). nu bericht gehad dat ze dit product beëindigen omdat ze er te weinig aan kunnen verdienen en dat ze mij willen overzetten naar een verzekeringsproduct.

echter met dit verzekeringsproduct heb ik 100% tegenpartijrisico (wanneer landg failliet zou gaan ben ik al mijn pensioen kwijt) terwijl het bankspaarproduct géén tegenpartijrisico kent. dit is een aanzienlijk risico met een beleggingshorizon van >50 jaar.

om deze rede aangegeven niet te willen overstappen naar dit product maar om een ander bankspaarproduct te openen bij de rabobank (kosten €130).

landg wil deze kosten niet vergoeden, dit terwijl zij -naar mijn mening- geen goed alternatief bieden voor het product waarmee zij gaan stoppen.

moet landg deze kosten vergoeden?