Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
paul600 - 20-11-2014 11:51:42
Huishouden & Energie

Oplichting door OXXIO

Een poolse kennis van mij die het nederlands niet goed beheerst heeft bij een huis-aan-huis-colportage per ongeluk een energie contract afgesloten bij oxxio. hij kwam daar pas achter toen hij een opzegbericht kreeg van de nuon. hij heeft nuon gebeld dat hij helemaal niet wilde opzeggen en nuon heeft zijn contract bij oxxio weer opgezegd. het maand bedrag bij nuon was €105,- euro. oxxio berekende hem over de drie weken dat het contract bij oxxio liep €725,- . dit was 100 euro voor contractbreuk en 625 euro voor energie. terwijl er ongeveer voor €85 euro is verbruikt. ik heb oxxio hierover gebeld en geschreven. hun antwoord is dat dit belachelijk hoge bedrag betaald moet worden omdat de meterstand niet is opgegeven en zij zelf een schatting hebben gemaakt, hierover hebben wij met nuon gesproken die noemen dit aantoonbaar onjuist gezien hun afrekeningen maar kunnen niets doen. zij melden ook dat dit vaker voorkomt. hoe kunnen wij dit rechtzetten. ik ben van mening dat hier sprake is van pure oplichting. oxxio heeft geschreven niets te willen doen.