Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

yu
yume - 29-11-2014 01:59:51
Geldzaken & Recht

Pensioenfonds betaald niet uit

Na het overlijden van mijn vader in februari 2014 heb ik recht op wezenpensioen bij de nationale nederlanden en pensioenfonds architectenbureau. deze kwestie gaat over pensioenfonds architectenbureau. de specifieke vraag staat aan het eind van dit bericht, echter wil ik wel achtergrond informatie erbij geven:

in april is er een formulier ingevuld door mijn moeder en mij met alle gegevens die ze nodig hadden. mijn moeder kreeg al snel een bevestiging en werd uitbetaald. mijne bleef uit. in juni of juli heb ik daarom de eerste mail gestuurd om te vragen wat er aan de hand was. (binnen 15 werkdagen zou er gereageerd worden): niets ontvangen.

na die 15 werkdagen gebeld, ze hadden "alle" gegevens ontvangen en zouden de bevestiging dezelfde dag nog op de post doen: geen post ontvangen.

eind juli en begin augustus wederom gebeld: ze hadden niets in het systeem staan over eerdere telefoontjes en ze zouden nu alles gaan regelen. ze wijten de problemen aan een collega die niets in het systeem heeft ingevoerd. weer bevestiging gevraagd of "alle" gegevens binnen zijn en dat werd bevestigd: niets geregeld.

augustus wederom gebeld, moest er plotseling een formulier door de schooldirectie ingevuld worden (midden in de zomervakantie): na wat moeite toch in kunnen vullen en opgestuurd: geen reactie van het pensioenfonds.

eerste week september opgebeld (tevens zit ik sinds september tot januari in china, contact gaat dan nu via gezinsleden): wederom waren "alle" gegevens binnen en het geld zou in oktober worden overgemaakt: niets ontvangen

november weer opgebeld en het zou dit keer echt in het systeem staan om in december uitbetaald te worden, ze hadden wederom de betaalgegevens al ingevoerd dus we moesten tot december wachten...u voelt hem al aankomen: niets ontvangen.

persoonlijk ben ik het een beetje beu, elke keer weer een ander excuus om onder het betalen uit te komen dat ik het gevoel heb dat ze dus nu geld willen verdienen over de rug van mijn overleden vader.
het gaat niet om een groot bedrag maar het is inmiddels overgegaan naar een principe kwestie. (wanneer ik op hun facebook pagina kijk zie ik tevens meer klachten van deze aard)

nu dan de vraag:
welke stappen kunnen er ondernomen worden om te zorgen dat een pensioenfonds toch uitbetaald?


ik heb proberen te zoeken op internet hier in china maar kan geen concrete antwoorden vinden.