Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hi
highlarroad - 18-12-2014 03:03:17
Huishouden & Energie

Duidelijk antwoord van Liander/Nuon

Klantenservice van nuon en liander is verandert in klantvijandigheid.
begin dit jaar enorme roodstand op rekening. afschriften gecheckt, 975,- euro door nuon geincasseerd vanwege eindafrek. 2013. via post nooit eindafrekening ontvangen, raar.
sinds jaren krijgen we geld terug en er is totaal geen verandering in ons gebruik.
klantenserv. nuon gebeld met de vraag 'hoezo?'. antwoord ging helemaal nergens over, wel werd gezegd dat ze mij in feb. hebben gebeld waarom er ineens zoveel stroom werd verbruikt.
ik was niet thuis en daar hebben ze het toen maar bij gelaten.
geen brief o.i.d met dezelfde vraag, helemaal niets.
we kwamen overeen dat er geen aanmaning verstuurd zou worden voordat er duidelijkheid was.
ik kon snel een bericht verwachten. nooit gebeurd en ik vergat het hele geval.
nu opgescheept met een incassomelding. nuon gebeld en er werd gereageerd alsof ik gek was en liander moest bellen, die zouden het wel weten.
liander stuurde mij weer terug naar nuon. op technische vragen over de elektrameter etc. werd niet ingegaan, kl.serv. had geen technische kennis. doorverbinden deed men niet aan. bel nuon maar.
kastje/muur gedrag. overtreffende trap.

sept. 2013 bericht van liander, najaar 2013 werkzaamheden aan het elektranet. uitbesteed aan van gelder bv. afspraak met van gelder zou volgen, misschien binnenshuis óók een nieuwe aanvoer kabel nodig. vreemd, ong.15 jr geleden kregen we al een nieuwe kabel. afspraak gemaakt, nieuwe kabel gekregen, tegelijk vervanging voor hoofdzekering d.m.v. flipschakelaar. nooit gevraagd maar toch opgedrongen. befehl ist befehl gevalletje.
daarna heeft van gelder nog drie keer een afspraak willen maken voor dezelfde klus, ze wilden maar niet geloven dat het allang gebeurt was. héél verwarrend.
3-12 bericht van liander, werkzaamheden op 11 december tussen 10.00 en 13.00 uur, we hoeven niet thuis te zijn. 18-12 bericht van liander, werkzaamheden vinden plaats op 23 december tussen 10.00 en 14.00 uur, weer hoeven we niet thuis te zijn. nee logisch, kabel lag er al.
wéér de hele straat opgegraven. tot 24-12 09.00 uur geen stroom gehad, van gelder joeg 400 volt door de kabel, overal laders en pc 's en telefoons opgeblazen. liander storings site noemde het een onvoorziene storing, geen compensatie dus.
sindsdien is onze iskra t6149 elektrameter volledig van de wijs.
regelmatig flikkert het rode lampje (kw teller) als een idioot, en dus weer een berg kw's erbij terwijl er niets elektrisch aan staat. op de vraag of de meter door die 400 volt beschadigd zou kunnen zijn werd er lachend gezegd dat zoiets onmogelijk is, de meters zijn namelijk 'foolproof'. anders gewoon 250,- euro dokken voor een check. aldus de klantenservice van liander.
en waarom moet ik iedere maand een giga huurbedrag betalen als een particuliere aankoop van diezelfde meter maar 65,- euro kost?
qua gasmeteropnemers is liander ook de weg kwijt. 2012 een zeer slechtziende (jampotglazen) meteropnemer die 2000 kub teveel opschreef. schriftelijke eindafrek. vroeg om ong. 1500,- euro bijbetaling.
toevallig liep er op dat moment een liander medewerker in de straat.
gelijk naar binnen gesleurd, de rekening laten zien en de eigenlijke meterstand op dat moment.
hij was heel duidelijk, gelijk nuon en liander mailen met vermelding van zijn naam en binnen twee weken was het opgelost. een vriendelijke dame van nuon belde ons en zei dat ons huisadres onmogelijk zo'n groot verbruik kon hebben want we waren tenslotte geen ziekenhuis of zoiets.

helaas is de k