Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pr
proxi - 30-12-2014 18:47:00
Auto & Vervoer

Nieuwe distributieriem geknapt

Goede avond allemaal,

ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen/adviseren.
gisteravond stond ik op een verkeersplein stil voor een stoplicht. toen ik wilde optrekken reed mijn auto echter niet meer weg van zijn plek.
ik ben toen weggesleept en naar een garage in de buurt gebracht. die hebben er vandaag naar gekeken. wat bleek de distributieriem is geknapt en heel mijn motor is stuk. kosten zullen minimaal € 2500,- zijn.

het vervelende is dat ik 3 weken geleden mijn distributieriem heb laten vervangen om juist het knappen van de riem en veel schade te voorkomen. bij het vervangen van de riem is ook de waterpomp vervangen. de afgelopen weken en ook gister is er verder niets vreemds gebeurd.

het bedrijf dat de riem vervangen heeft is op dit moment heel erg terughoudend. ik moet ten eerste er zelf voor zorgen dat mijn auto bij hun komt. (70km verderop). ik heb nog niet zo heel lang mijn rijbewijs en deze auto en ben geen lid van de anwb. verder geven ze aan dat het hen nog nooit is overkomen en dit ook wel erg bijzonder vinden. ik heb gevraagd hoe we hier samen uit gaan komen. ze willen de auto wel zien ( maar dan moet ik dus het vervoer regelen en betalen). op mijn vraag hoe het verder gaat als er iets niet goed gegaan is (bijvoorbeeld bij het vervangen of dat de riem niet goed was) geven ze helemaal geen antwoord. ze geven niet aan dat ze het dan zullen repareren op hun kosten en geven niets aan over garantie. als ik hier over begin geven ze alleen aan dat het nog nooit fout gegaan is en dat ze het eerst willen zien. over een vergoeding of iets willen ze helemaal niets kwijt.

ik ben hierdoor een beetje huiverig. ze moeten wel de kans krijgen om het te herstellen anders kan ik ze niet aansprakelijk stellen, maar als ze er nu al zo in gaan zitten dan ben ik er terughoudend om de auto zomaar weer daar te brengen (mogelijk kunnen ze dan sporen gaan wissen of blijven ontkennen dat er iets fout is gedaan en dan staat mijn auto mooi bij hun en dan? dan moet ik zeker weer de auto zelf laten verplaatsen of hun 2500,- betalen voor een reparatie.

het vervelend is dat de garage niet aangesloten is bij de bovag. ik was eerst naar de kwikfit gegaan voor een grote beurt en een reparatie van de remmen. maar iedereen gaf aan dat de prijzen absurd waren. men verwijs me toen door naar deze garage en daar zit ik nu dan...

heeft iemand advies/tips of verstand van wat ik nu moet doen?
hoe kan zo'n riem na 3 weken knappen? kan er dan enkel iets mis zijn geweest zijn met de riem zelf of met de vervanging fout gegaan zijn?

hoop dat jullie kunnen helpen.
ik heb al gebeld met de garage (2x), de bovag, juridisch loket, autoverzekering en anwb maar kom niet verder. de auto staat nu bij een andere garage in de weg...