Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lu
luus is boos - 14-01-2015 20:04:12
Computers & Telefonie

defecte decoder + jaarabonnement dat 14 maanden blijkt te duren

Ik heb een conflict met canal digitaal. in 2011 heb ik een entertainment abonnement afgesloten met een looptijd van twee jaar. ik koos specifiek voor dit duurdere abonnement omdat ik dan een decoder in bruikleen zou krijgen die een functie voor pauzeren en opnemen heeft. al vrij snel na ontvangst van de decoder bleek dat juist deze functies defect waren. als ik probeerde te pauzeren of een programma op te nemen, hoorde ik slechts een naargeestig geknetter. ik heb zowel per email als telefonisch contact opgenomen met canal digitaal, met de vraag om mij een andere, wel functionerende decoder te sturen. zonder resultaat. in 2013 ben ik zo dom geweest om mijn entertainmentpakket uit te breiden met een abonnement op hbo, met een looptijd van 1 jaar. de eerste twee maanden van dit abonnement zouden gratis zijn. begin 2014 werd ik gebeld door canal digitaal inzake een klanttevredenheidsonderzoek. ik liet onomwonden weten totaal niet tevreden te zijn, omdat ik al die tijd al betaalde voor een deels kapotte decoder. er werd geschrokken gereageerd en er werd mij beloofd dat ik binnen 10 dagen een vervangende decoder zou krijgen. maar deze nieuwe decoder heb ik nimmer ontvangen. ik had uitgerekend dat in juni 2014 mijn eenjarige aanvullende abonnement op hbo afgelopen zou zijn en stuurde canal digitaal een boze opzeggingsbrief. aangetekend, en voorzien van mijn smartcard. tegelijkertijd heb ik de automatische incasso van canal digitaal op mijn bankrekening geblokkeerd. toen brak zo'n beetje de hel los. ik kreeg in 1 week tijd drie brieven van canal digitaal. een standaardbrief met de globale tekst 'jammer dat je wilt vertrekken. mogen we je een scherpe aanbieding doen?'. eentje met de globale tekst 'wij hebben het benodigde abonnementsgeld van 43 euro niet van uw rekening kunnen halen. is dit wellicht aan uw aandacht ontsnapt?'. en eentje van de klantenservice van canal digitaal, waarin totaal niet wordt ingegaan op mijn klacht/reden van opzegging, maar waarin wel mijn smartcard werd teruggestuurd 'want we hebben hem getest en hij doet het nog'. bovendien liet canal digitaal mij weten dat mijn jaarabonnement op hbo pas inging na de eerste twee gratis maanden. en dat zo'n jaarcontract dus in totaal 14 maanden duurt! ik vind dat inhoudelijk niet hetzelfde als de werftekst 'eerste twee maanden gratis'! dus ik moest nog twee maanden langer betalen, in totaal zo'n 86 euro. dat heb ik geweigerd, want ik vind dat ik in feite ben opgelicht. canal digitaal heeft mij gewoon drie jaar lang maand in maand uit laten betalen voor een decoder die niet doet waar ik een meerprijs voor betaalde en daarnaast vind ik een contract van 14 maanden niet hetzelfde als een jaarcontract. ik vind het ook zeer opmerkelijk dat canal digitaal weigert om inhoudelijk op mijn klacht in te gaan. inmiddels heb ik vandaag een tweede brief ontvangen van een deurwaarder, met uiteraard een hoog opgelopen bedrag dat ik nu moet betalen (482 euro). ik heb de deurwaarder al na de eerste brief gebeld om mijn verhaal te doen, en kreeg toen een laconieke reactie: zij waren het ook niet altijd eens met alle schulden die zij moesten innen en zij zouden contact opnemen met canal digitaal. daar heb ik verder niets meer over gehoord, maar nu die tweede brief is gekomen weet ik wel hoe laat het is: dit gaat escaleren en het bedrag zal alleen maar verder oplopen. wat kan ik nog doen?