Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
rob85 - 15-01-2015 16:35:54
Vakantie & Reizen

garantie verzending raakt kwijt

Goedendag,
ik heb een motorbril gekocht via een webwinkel.
na een paar maanden is het pootje losgekomen. (niet gebroken maar los gelaten) en lijkt ook niet te repareren.
ik heb contact opgenomen met de webwinkel en afgesproken dat ik de bril kon opsturen voor de garantie. ik heb ze ook foto's gestuurd van de kapotte bril.
vervolgens heb ik de bril als pakket opgestuurd via postnl. tevens een bewijs met daarop het gewicht van het pakketje meegekregen.
ik kreeg geen reactie van de webwinkel dus heb ik contact met ze opgenomen. het bleek dat het pakket nooit bij ze is aangekomen. dit werd bevestigd op de site van postnl. het pakket kon niet worden bezorgd(adres etc klopte)
vervolgens heeft de postnl een onderzoek ingesteld met als conclusie dat het pakket vermist is. aangezien ik het pakket niet verzekerd had kunnen ze nu niks voor mij betekenen. ik heb als excuses van postnl een nieuwe postzegel (zonder verzekering..) ontvangen.
de webwinkel zegt dat ze nu niks meer voor mij kunnen betekenen.
de webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.org en na een klacht bij thuiswinkel.org blijft de webwinkel bij hun punt. het valt mij op dat webwinkel.org overigens niet lijkt te bemiddelen maar alleen de klacht doorzet.
nu weet ik niet of ik juridisch in mijn gelijk sta maar het voelt wel oneerlijk.
heeft iemand advies voor mij en weet hoe het juridisch in elkaar steekt?
alvast bedankt!

mvg, rob