Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
geklu - 16-01-2015 19:06:49
Huishouden & Energie

Onterechte overname Nuon koppigheid NLE

Onterechte overname van nuon koppigheid nle

op 16 augustus ben ik gaan shoppen voor een gunstiger energiecontract, dit doe ik jaarlijks en het kan je heel wat euro's besparen goed zo gezegd zo gedaan, ben via pricewize uitgekomen bij nuon dit scheelde 37 euro per maand afgaande op mijn verbruik van jaar 2012/2013 (met zeer koude winter).

verbruik gas 3800 m3
verbruik electra. 5800 kwh

bij de nle heb (had) ik een maandbedrag van 325 euro via pricewize zou dit bij nuon 288 euro (inclusief btw) gaan bedragen dus heb de overstap gemaakt, deze overstap vindt plaats als het contract bij de nle is afgelopen 1 november 2014 (heb de bevestiging van prizewize), ik heb dan namelijk recht op 38% korting op de jaarafrekening van nle.

in de tussentijd is er een nette dame van nuon aan de deur geweest of ik interesse heb in een zakelijk contract (ik heb een webshop) dit is (volgens haar) namelijk nog gunstiger dan een consumenten contract (schilt niet heel erg veel, maar toch) dus ben hier uiteraard mee akkoord gegaan, met de mededeling dat dit op 1 november (einde contract nle) in zou moeten gaan, en me al bij nuon had aangemeld via prizewize, dit was geen enkel probleem.

alles word in gang gezet bevestiging van nuon en opgave meterstanden.

wat schept mijn verbazing ik krijg een maand te vroeg de jaarafrekening van nle, bijbetalen 210 euro inclusief de boete van 100 euro voor een maand te vroeg overstappen. ik snap hier niets van want nu krijg ik geen 38% korting meer over een bedrag van afgerond 1700 euro, en nog eens een extra boete.

ik neem begin oktober contact op met nuon met de vraag waarom ze mij nu al hebben overgenomen, en niet op einde contract van de nle op 1 november 2014 omdat ik hierdoor 38% korting misloop op de eindfactuur van nle, foutje aldus nuon. ik krijg van mevrouw leonie te horen dat dit een onterechte aanmelding is en of ik zelf even contact wil nemen met de nle om dit ongedaan te maken (dit zou volgens haar sneller gaan). als dit niet zou lukken moet ik terugbellen en gaan zij (nuon) dit voor mij regelen. ik bel dus met de nle om dit mede te delen, hier krijg ik na veel aarzeling en overleg te horen dat zij een onterechte aanmelding via de nuon willen ontvangen, dit kan ik begrijpen, nuon heeft mij tenslotte onterechte een maand te vroeg overgenomen.

ik bel dus direct terug naar de nuon met de mededeling dat nle van hun een bevestiging tot onterechte aanmelding willen ontvangen, dit is geen probleem en wordt direct in gang gezet ik hoefde me nergens zorgen over te maken, zelfs met de mededeling heeft u geen vertrouwen in ons, waarop ik antwoorde tuurlijk wel.

op 16 oktober bel ik weer met nuon en nle bij beide nog niets bekend, krijg al wel van de nle medewerker te horen dat ik of nuon weinig kans van slagen heb om dit terug te draaien en al vast een klacht voor de nuon moet voorbereiden (tuurlijk 38% over 1700 euro tel uit je winst).

in de tussentijd ontvang ik van de nuon een factuur voor 288 euro over periode oktober 2014, na een telefoontje met de rekeningen afdeling van nuon is de betaling opgeschoven naar 1 december 2014 want dan moet alles wel duidelijk zijn over de onterechte overname.

ik hoop dat nuon en nle hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van nle en de 231,37 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. volgens nuon zou alles in orde komen.

zie vervolg