Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ed
edwin7 - 16-01-2015 22:34:33
Huishouden & Energie

contract huurboiler

We huren al 35 jaar de boiler bij een energiemaatschappij, vrijwel nooit onderhoud gehad en ca 11 euro per maand betaald over die periode.

de boiler deed het niet meer, monteur erbij, die man vertelde dat er een onderdeel kapot was maar die door de leeftijd van deze boiler niet meer leverbaar was.

het lijkt mij dan logisch dat je daar een vervangend apparaat voor terugkrijgt omdat deze boiler al lang afgeschreven is voor/door de energiemaatschappij, waarom heb je anders al die tijd zoveel huur betaald (ca 5000 euro over 35 jaar!)

maar ze vertellen mij gewoon dat ik een nieuw huurcontract moet aangaan voor een vervangende boiler, of ik even wil tekenen zegt de monteur, niet gedaan omdat ik het een vreemde gang van zaken vind, naar mijn mening moeten ze binnen het bestaande contract gewoon een vervangende boiler leveren.

nieuwe contract is voor 144 maanden! dus 12 jaar!! en huurverhoging van 35% tov het bestaande contract, verder staat er in de kleine lettertjes dat onder geen beding van de 144 maanden afgeweken kan worden ook niet bij overlijden van de bewoner, want dan zal alsnog de totale termijn van 144 maanden betaald moeten worden en bij overlijden binnen 24 maanden krijg je nog een boete er bovenop ook.

is dit normaal of proberen ze gewoon een nieuw (woeker)contract aan te smeren?